Bilbasen Forum

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

10-01-2007 kl. 20:29

Først og fremmest tillykke med din snarlige familieforøgelse. EN Audi A3 er en rigtig god bil. Det er den. Men der er nogle ting jeg synes du skal genoverveje. For det første. En audi med en 1,6 motor. Det er simpelt hen for lille en motor til sådan en bil. Så er det jo selvfølgelig bare min mening. Men jeg ville hellere erkende at jeg ikke har råd til en Audi end at jeg ville køre rundt i en Audi med en 1,6 motor. Der rigtigt mange andre alternativer der er væsentligt bedre så. Nu er jeg selv Far til en dejlig lille søn. Men når man skal have barnevogn med, kræver det altså noget plads. For sådan en fylder ad h til... skal jeg lige hilse og sige... Og det er ikke lige det A3 gør bedst... der er bare dårlig plads i sådan en bil. Og så nævner du at du overvejer en med 3 døre... klart det ser også bedst ud, men prøv lige at spænde et barn fast på bagsædet i en 3 dørs bil.. pænt besværligt!!! Så mit råd er tænk dig godt om inden du køber en AUdi A3, ikke pga selve bilen, men mere mht hvor upraktisk den er til dit behov. Jeg er helt sikker på at du vil fortryde det. Men jeg håber helt klart for dig at du finder en der passer til DIT behov.. Det er jo ikke alle der er lige så plads- og motorkrævende som jeg.... Men held og lykke med jagten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

10-01-2007 kl. 21:57

Har selv prøvet med det første barn, troede en Golf 3 3dørs kunne beholdes. Men hvis du vidste, hvor meget andet ud over barnevogn der skal med, når man skal nogen steder. Køb en stationcar eller en stor 5 dørs. Kører selv Octavia stationcar.

Rasmus Langballe

Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004

10-01-2007 kl. 22:01

Hej Martin, tak for dit informative svar.

Jeg har ikke noget imod at køre rundt i en 1,6 motor, da det er rigeligt for mit behov. Desuden er 1,6-motoren et gammelt bekendtskab i VW og Audi m.fl. kredse og er forhåbentlig derfor problemfri uden nogle 'børnesygdomme'.

Med hensyn til pladsmanglen, må jeg nok desværre give dig ret. Men jeg går da ud fra, at A3en er lige så stor som en Golf 5 og den er der da mange børnefamilier, der er i besiddelse af?

Jeg hører meget gerne fra andre med lige så gode besvarelser som Martin.

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2007 kl. 00:56

Fabia har været oppe at vende i en anden tråd. 318d/320d og A4 er desværre for langt væk fra 220Kkr. En Passat eller Octavia i stc ? Måske Mondeo eller Zafira ? Hvis du er til det tyske. Eller hvis du tør gamble, så er der C5 eller de 2 andre franske. Nok om det. Du skal ud at prøve. Jeg brugte laaaaaaang tid på at finde min. Jeg prøvede næsten alle mærker.
Se om du kan finde en diesel og i stc. Den bliver du glad for. Så er der jo lidt TDI til dig og lidt stationsvogn til konen.
Find forhandlerne i din by, og så er det bare ud at prøve løs.

Rasmus Langballe

Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004

11-01-2007 kl. 10:49

Tak for de gode svar - jeg tror I har talt mig fra, at købe A3'eren. Men hvad er alternativet så? Jeg havde på et tidspunkt også overvejet en brugt Peugeot 407 1,6 hdi, men bliver skræmt for vid og sans, når jeg læser andres inlæg omkring franske biler.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

11-01-2007 kl. 13:32

Hej Rasmus, du skal huske på at jo større bil du har, jo mere l... vil konen have i slæber med, specielt når i lige har fået barn! da jeg selv fik barn for 10 år siden kørte jeg peugeot 309, med træk/cykelstativ, til understellet af barnevognen, og denne lille bil blev så ellers fyldt op med barnevognskasse, weekendseng, og klapvogn,og helt utrolig meget andet, på en gang!!!! den var 3 dørs, men der var alligevel ingen problemer med at have plads til en Rømer King barnestol også, ej heller med at spænde barnet fast!! MEN en A3?? det er sku synd for en lækker Audi! tænk på at den om mindre end 10 måneder er over-gylpet, der er kikse-krummer alle steder,en glemt lorte-ble under sædet, og saftevand-klister over det hele, men der er til gengæld ingen der ser det, eller dig, alle er kun interesseret i barnet, måske hvis du har enkelte single-mande-venner, så ser de det, men de falder som regel hurtigt fra når man får børn ;-))
ang kvaliteten af franske biler, er det også ligegyldigt når man har børn, diverse mislyde vil altid blive overdøvet af børnene, selv fra helt små, hvor de sidder med deres utroligt irriterende træk-snoren-ud-spilledåse !! og den spiller den melodi du allerede har hørt en millionmilliard gange, og det bliver så værre hele livet igennem, den larm stopper aldrig :-)
held og lykke med barn og bil!!,

Rasmus Langballe

Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004

11-01-2007 kl. 13:52

Endnu engang tak for de mange fantastiske svar! Husk ikke at starte endnu en religionskrig omkring hvilke biler der er bedst etc... Dem er der nok af i forvejen her forummet!

Til Torben, man kan desværre ikke få en 5-dørs til nye model Audi A3 - med mindre man køber sportbackmodellen, som desværre ligger over mit budget. Måske det kunne gå med et anhængertræk og lidt kreativ tænkning - jeg ved det ikke? Hvis det ikke går, kunne man jo altid sælge bilen igen - det der vel ikke være nogle problemer i? Og desuden holder den vel også en god afskrivningsprocent?

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

11-01-2007 kl. 19:43

Jeg ville købe en Skoda Octavia combi RS, En racer stationcar med 180 HK og en fed kabine.
De ligger fra omkring 200.000,- hvilket er inden for dit budget.
her er links til en omkring 200.000,-
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=239203872&page=1
Den fås også i 5 dørs hvilken kan findes billigere.

bruger siden
11-12-2004

11-01-2007 kl. 20:39

Hej igen Rasmus

Jeg kan stadig godt forstå at du er vild med Audi, Det er jeg også selv. Hvis jeg havde råd kørte jeg i Audi A6...
Men jeg synes ikke du skal opgive drømmen helt. Som en anden foreslog er en Audi A4 st.car måske en mulighed i stedet for, selvfølgelig noget ældre, men væsentligt mere praktisk, uden dog at være kæmpe stor.

Alternativt kunne VW Passat st.car være noget eller måske en Skoda Octavia.

Jeg har en kammerat der skiftede sin A3 ud med en Octavia st.car. Og så vidt jeg ved har han ikke fortrudt et sekund... tværtigmod...

Rasmus Langballe

Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004

11-01-2007 kl. 22:35

Endnu engang tak for alle svarene. Jeg havde ikke regnet med så stor en respons!

Jeg er meget interesseret i Audi i én eller anden form, da jeg synes Audi er en bil med et særdeles flot design - både ud- og indvendig. Det er ligeledes en bil, som er bygget af fine og solide materialer og ikke mindst, så er køreegenskaberne helt i top!

Jeg skal ud at kigge på en Audi A3 Sportback i morgen. Den er lidt større, så jeg går ud fra at den kan opfylde kravene til et barn og barnevogn m.m. Prisen er højere end hvad jeg havde kalkuleret med, men det går nok, hvis jeg ikke holder mig 100 % inden for budgettet:o)

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2007 kl. 19:15

så ville jeg hellere alliere mig med en mekaniker og så selv prøve at finde en audi 100 avant i tyskland

/Kim

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
20-09-2006

28-01-2007 kl. 11:19

Hej Rasmus, der er en hel del indslag om franske biler her på bilbasen ... jeg har simpelthen taget tyren ved hornene da en del af mine naboer kører fransk Peugeot 307/407/406 og samtlige havde haft problemer langt ud over det sædvanlige må jeg desværre sige efter en rundspørge eks 407'eren halvdelen af bilen er snart udskiftet, gearkasse, instrumenthus, bagklap, aircon unit + kompressor de andre havde også reps i 20-30000kr klassen, der er så en af dem der har en Seat Altea, har nu kørt 170.000km u/problemer, Ford Focus også mange problemfri km osv, vælg med hjertet, men hvis du vælger fransk skal du nok regne med lidt flere omkostninger til rep (noget tyder på de oftere er en medbygger bil end andre) men en ting vælg ikke en 3-dørs ! det vil I fortryde, og når man først har haft en 5 dørs vender man normalt ikke tilbage til en 3 dørs
jeg var selv ved at købe en 3 dørs da jeg skulle have barn, jeg takker de højere magter for det blev en 5 dørs (hatchback) kan lige være der med 2 børn barnevogn weekend seng osv hvis man pakker lidt fornuftigt, husk nu aircon ikk ? det køler temperamentet lidt ned, kan ikke undværes i vores varmere og varmere somre, held & lykke

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2007 kl. 15:22

Hej Rasmus

Jeg har kørt en del frank i min tid på landevejen, dog uden de helt store problemer. men der er dog en del flere værkstedregninger end andre modeller. Jeg købte så for ca. 1 år siden, min første Audi A3 1,9 Tdi sportback. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort, den køre bare så fantastisk, har kun haft et servicebesøg til 1400 kr. det er da til at overkomme. Kan helt klart anbefale Audi.

Held og lykke

Kenneth

Rasmus Langballe

Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004

28-01-2007 kl. 15:22

Hej. Jeg planlægger at købe en lettere brugt Audi A3 1,6 Attraction (den nye model) fra år 2004/2005. Mit budget ligger på max. 220.000 kr.

Er der noget specielt, jeg skal være opmærksom på vedr. denne model før et evt. køb?

Jeg får desuden snart en lille familieforøgelse i form af et lille barn. Er Audi A3en i det hele taget velegnet til et barn og barnevogn etc.? Jeg kan godt leve med de kun 3 døre.

Jeg ønsker kun, at høre nærmere om denne model, så hvad jeg evt. kunne købe af bil, er jeg ikke interesseret i at vide noget om.

Jeg håber nogle kloge hoveder, kan bidrage med en masse konstruktive indlæg omkring mit emne.

/Rasmus