Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Anbefalinger for en ny bil til familien?

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2010 kl. 12:23

Jeg skal til at vælge en bil, og budget er ca. 100000 kr - 150000. Bilen skal bruges i dagligdagen til og fra arbejdet, hentning af børn (2 babyer + 2 voksne udover) og indkøb. Konen ser helst, at bilen kommer med aircon. Krav vi stiller til bilen er: - rumme 2 voksne + 2 børn - driftsikkert - God brændstofsøkonomi - økonomisk i brug Vi bruger bilen mest til kørsel inden for københavn, og en gang i mellem til udflugter. Vi er i tvivl om følgende: 1) hvilken forskel er der mellem valg af en bil med 3 cylinder og en bil med 4 cylinder? Det synes om om, at folk i forum foretrækker 4 cylinder frem for 3 cylinders bil. 2) Med vores behov, hvor stor en motor bør vi vælge? 1.0 eller 1.3? 3) Kan det bedre betale sig for os at købe en brugt bil? 4) Vi har kigget lidt på Toyota Aygo og Mazda 2. Er lidt i tvivl om hvilken af dem vi bør vælge. 5) Er der andre biler der kan være interessant at overveje?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

13-02-2010 kl. 14:16

KIA Ceed 1,4 i får en bil der kører fint er veludstyret og som er en klasse over de biler i beskriver.

I vil kunne få en 2008 og dermed fortsat have 5 års garanti.

En ceed er netop blevet testet af auto bild hvor de skiller en bil i atomer og det har været en af de bedste de har testet !

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2010 kl. 07:54

Tak for de mange gode bud. Vi har for nogle uger siden kigget på en ny Skoda Fabia Station car med 1.4 TSI. På daværende tidspunkt havde Skoda forhandleren ikke fået bilen endnu, så det var ikke muligt at prøvekøre lige netop den model. Jeg fik også at vide fra salgeren, at mange sammenligner Skoda med Kia.

Hvilke erfaringer har I med Skoda? Vi synes at det er billigt til prisen, samt at hvis delene kommer fra VM siger det vel også lidt om kvaliteten?

Vi har endnu ikke kigget på Kia, men det vil vi gøre i den kommende weekend.

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2010 kl. 14:14

en skoda fabia eller også maxda 2 som du har snakket om ville være det mest ideelle. syntes jeg. god jagt:-)

p.s. hvis i vælger skodaen skal i tage den med 4 cylinder syntes jeg.