Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2008 kl. 11:19

hej vil gerne hører om gode som dårlige kommentar til den her model. står og måske vil købe den med 1,8tsi. vil lige høre jeres kommenar til den inden jeg køber den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Outzen

Henrik Outzen
bruger siden
17-01-2006

11-04-2008 kl. 11:18

Hej Kent!

Jeg købte min Altea XL 1.8 TSI juli måned 2007. Det var dog en 2008 model jeg fik, nok en af de første.

Jeg har nu kørt ca. 16000 km. og har ingen problemer haft udover 2 pærer jeg har skiftet (for/bag).

Det er absolut den bedste bil jeg har haft. Den har en så skøn motor og så er dens køreegenskaber også rigtig gode.

Motoren lå først i Audi A3, hvorefter den kom i XL'eren. Idag er den også i Skoda Octavia og Audi A4 m.fl. Motoren har fået rigtig god kritik i alle de test den har været med i. Jeg har haft den oppe på 15,2 km/l (på kørecomputeren) engang jeg kørte fra Vemmetofte til Køge og der var kø, så det gik med +/- 80 km./t. Motoren har bundtræk som en diesel og det gode ved den er at den jo bare i modsætning til en diesel fortsætter med at trække op i omdrejningerne.

Kabine og udstyr (stylance udgaven) er der heller ikke noget negativt om. Den har næsten alt i udstyr. Radio med MP3 har overraskende god lyd med de 8 højtalere du får når du køber Bluetooth udstyret, som kun kan anbefales, det fungerer rigtigt godt. Jeg købte også tonede bagerste ruder, anhængertræk, metallak og en Webasto motorvarmer, samt USB-stik til MP3.

Jeg har kun godt at sige, kig evt. ind på www.seatclub.dk hvor du kan finde en masse oplysninger samt stille yderligere ?

Mvh.
Henrik Outzen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg