Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Alfa Romeo 156???

Peter Brink Madsen

Peter Brink Madsen
bruger siden
21-01-2004

11-09-2006 kl. 15:29

Hej Kasper,
Jeg har selv en 156 1,6 sportswagon fra slutningen af 2000. Jeg har haft bilen i 2 år stort set uden problemer. Det er mit indtryk, at modellerne fra 2000 og fremefter er af høj kvalitet. Tjek dog bærearm og hjulophæng generelt og sørg for at tandremmen er skiftet i tide.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Sørensen

Niels Sørensen
bruger siden
23-06-2006

11-09-2006 kl. 16:41

Dejlig bil med enorm køreglæde. Jeg har selv haft 2 : 1 F1 2,0 TS fra 1999 og 1 F3 2,0 TS fra 2001.
F1 havde problemer med Motorstyring og fik opgraderet sin SW, hvorefter den kørte upåklageligt. De flotte former giver desværre en del stenslag i forruden, som blev skiftet 3 gange på 60.000 km. Den brugte dog en del olie; 1l per. 1500 km. F3 kørte også godt men brugte meget olie og fik skiftet tandrem efter 50.000 km. Jeg havde primært problemer med el-pærer som hurtigt brænder af, Aircondition som hyler de første 10 sek, når man har startet bilen samt et massivt olie forbrug: 1l for 500 km.
Det var tydeligt at høre for når ventilerne begyndte at klapre (lyde som en dieselbil), så skulle der hældes olie på. Bortset fra dette var det 2 dejlige biler, som kørte rigtig godt og den sidste blev kun skiftet grundet huskøb og et nyt arbejde.

Niels Sørensen

Niels Sørensen
bruger siden
23-06-2006

23-09-2006 kl. 20:17

Nej, ALfa Romeo kunne ikke finde ud af hvorfor den brugte så meget olie, så de valgte at lække en ny motor i på garantien.
Man kunne ikke se det på udstødningen og der var ikke noget olie i motorrummeyt

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-09-2006 kl. 18:46

Hej.
Jeg har haft en 156 2,0 TS, årg. 1998.
Jeg kørte i den i to år - stort set problemfrit, selvom den på købstidspunktet var 4 år gammel og havde kørt ca. 120.000 km som leasing bil.

Jeg vil klart anbefale 2,0 modellen.

1,6 går slet ikke. Du kan ikke købe en Alfa, og så ærgre dig over den svage motor, hver gang du kører i den - det er bare ærgeligt.
Ikke at 1,6 er decideret langsom, men den udstråler bare så meget mere, end den lille motor kan leve op til.

1,8 føles næsten lige så hurtig som 2,0, men motoren går ikke så lækkert.
Der ud over er 1,8 som regel udstyret noget ringere end 2,0, som næsten altid har de meget lækre veloursæder og træinteriør.

Hos mit forsikringsselskab var 2,0 ikke dyrere end 1,8. Men jeg ved at mange selskaber har en grænse ved 150 hk, som du lige præcis kommer over med en 2,0.
Tjek det med dit forsikringsselskab før du køber.

Det eneste jeg vil anbefale er, at du finder en fuldt serviceret model, der har fået undervognsbehandling minimum een gang. Så bliver du sikkert godt kørende, og med et stort smil på læberne.

Profil slettet

Profil slettet

28-09-2006 kl. 20:42

Køb dog en BMW i stedet. der er fx kæde i stedet for tandrem så man ikke skal tænke på det. og en BMW fra årg 91 til 95 er i den kvalitet alfa først har nået i 2000-2001. Det er min mening....

Mikkel Lund

Mikkel Lund
bruger siden
29-12-2005

06-10-2006 kl. 12:19

Det er jo meget alvorlige problemer folk har hørt om her - tænk sig en bil der bruger olie ;-?

Hvis du bare skal have et transportmiddel, så er 406 eller VW sikkert fint - jeg mener, der er jo både kopholdere og anhængertræk - men hvis du kan li' biler og passer godt på den, så er der ingen problemer i en 156.

Passer på = holder øje med olien, ikke skyder den af før den er varm osv - men derudover kan den sagtens holde til at få rockerbank - og det er sjoooovt.

Børnesygdommene er for længst kureret, service er billigt (fiat priser) og hvis der stadig er småting er problemet værkstedet mere end bilen.

Prøv at læse på VW forum hvilke uhyrligheder folk bliver budt, både i form af fejl samt ikke mindst priser og behandling på værkstedet.

155 hk til 1,225 kg smuk bil, der styrer som en drøm giver dig max underholdning i en hverdagsduelig pakke.

Jeg har nu kørt 200k over 8 år for mindre end 10k pr. år i servicemokostninger, inkl 17" dæk, bremser, sportsudstødning, en enkelt ny forrude, en køler osv - det er da ikke så galt!

Så find dig et eksemplar der er flot & velholdt - ikke en sølvgrå, mishandlet firmabil - så er der dømt sjov i gaden :-)

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2006 kl. 13:24

Jeg overvejer kraftigt at købe en brugt Alfa Romeo 156 (årgang 1999-2001). Desværre har Alfa mange lige i lasten vedr. kvalitet, rust, m.m. Jeg vil derfor gerne høre fra folk med gode/dårlige erfaringer med 156'eren...som jo er en fantastisk smuk bil!