Bilbasen Forum
Alfa 156 ?? skal jeg købe eller skal jeg ikk ? hvorfor ??
Kasper Johansen
bruger siden
27-07-2007
30-03-2009 kl. 20:28
Kasper Johansen
bruger siden
27-07-2007
30-03-2009 kl. 22:19
tusind tak for de gode råd osv.
jeg har også selv overvejet hvor han ''allerede'' går 10-15,000 kr. ned inden jeg har kigget på den og ja at der står 0 på km ? hm
ved evt. andre alfa 156 hva skal jeg kigger efter på bilen rust hvor ?
servicebog og undervognsbehandling og så km stand hvor mang km vil i mene er max?
Sidst rettet: 30/3-09 (af administrator)
Kasper Johansen
bruger siden
27-07-2007
31-03-2009 kl. 17:32
jeg vil følge jeres råd og finde en ''bedre'' og lade denne stå
det skulle ikk lige være sån at en af jer var støt på en pæn og ordenlig en til ca 55,000 helst ikk over den prisklasse :) ??
mvh Kasper
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
31-03-2009 kl. 19:01
Her mine erfaringer som du også vil finde i en anden tråd, som er oprettet fornylgt:
Jeg har haft noget blandet oplevelser med 156'eren.
Jeg har selv haft en 156'er 2.0 T.Spark fra 1998.
Det positive ved 156'eren:
- Lækker bil og gennemført design.
- Gode køreegenskaber (faktisk de bedste jeg har oplevet).
- Kvik motor.
- Billig at anskaffe.
De negative sider:
- RUST (køb ikke en der har været undervognsbehandlet flere gange).
- Ekstremt olieforbrug.
- Benzinsluger (Ok hvis man blot er indstillet på det).
- Løbende småfejl (både elektriske og motormæssige).
- Afskrivninger.
- Motorskift.
Min 156'er havde en undervogn der var ædt op af rust, påtrods af at bilen var under 10 år gammel. Det var mig først en gåde hvordan en undervogn kunne ruste så hurtigt. Forklaringen er dog, at 156'eren tilsyneladende har en svaghed omkring undervognen. Det betyder, at der kan løbe vand ind langs de bærende dele. Det var desværre det der var sket for min 156'er. Så for guds skyld - tjek undervognen.
Endvidere oplevede jeg, at der gik brand i min motor fordi en pakning i servopumpen gik sig en tur (olien fossede ud og blev antændt). Det er noget af det værste jeg har prøvet og noget jeg sent vil glemme. Jeg er faktisk stadigvæk mærket af oplevelsen og jeg tager ofte mig selv i, at tro det værste når jeg hører en lyd fra min nuværende bil.
Indsugning og styring af luftindtag skal oftes laves/justeres.
Elektronikken kan også meget let svigte og det er ikke billigt, at få lavet.
Du skal gøre dig klart, at en 156'er ikke er billig at vedligeholde og bilen skal passes og plejes mere end hvad man normalt vil forvente. Med det sagt så er det en skøn bil, når den altså ikke står på værksted eller lever sit eget forunderlige liv. Køreegenskaberne er i top og jeg har endnu ikke fundet en bil til de penge, som har kunnet måle sig med 156'erens.
Hvis jeg var dig så vil jeg købe en 156'er hos en forhandler (med garanti) eller i hvert fald af en Alfist, som har passet bilen efter alle foreskrifter. Jeg vil endvidere aldrig købe en 156'er der har gået 190.000 Km. Jeg ville gå efter en 156'er der maksimalt har kørt omkring 100.000 km og som er undervognsbehandlet mange gange (fra bilens første år og frem til nu). Endvidere vil jeg købe en med garanti - prøv f.eks. bare, at se hvor mange 156'er der har fået skiftet motor.
God jagt.
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
31-03-2009 kl. 19:10
Den 156'er du har linket til er alt for gejlet og jeg vil godt sætte penge på, at den er kørt alt for hårdt. Den ser godt og grundig brugt ud - jeg vil aldrig turde, at kaste mig ud i den.
Bilens udseende og kabine give dig ofte en meget god ide om dens tidligere ejer - om han/hun har passet på den eller ej. I og med at bilen er gejlet (spoiler og motorhjelmsindsug) og samtidig er godt og grundig beskidt både udvendigt og indvendigt så siger det mig, at den tidligere ejer ikke har passet og plejet bilen særlig godt.
Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg tor nu ikke, at jeg er helt galt på den.