Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Alfa 156 1,8 TS Sportswagon

Christian Skøtt Hansen

Christian Skøtt Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-08-2007 kl. 19:12

Hej Jeg overvejer lidt om jeg skal investere i sådan en bil. Bilen er fra 2000 og har kørt 120000 km den ser ud til at være meget velholdt. Men er der noget jeg skal være opmærksom på. Og hvordan med reparationer er de dyre?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-08-2007 kl. 21:59

En Alfa 156 er en lækker bil, og den er såmænd heller ikke dyrere end mange andre biler at reparere på.

Holdbarheden er ok, og FDM gav faktisk bilen 5 stjerner som brugtkøb. Det samme som Avensis og Passat.

Afskrivningerne er høje på en 156'er, men den du der har fundet, har allerede taget en meget stor del af afskrivningen, så det burde ikke være et problem.

Husk at finde en model, der har fået rustbeskyttelse, for den er ikke godt beskyttet fra fabrikken.

Vær opmærksom på, at bagagerummet er meget lille i en 156'er. Faktisk er der mere plads i den 4-dørs model.

Find en model, der er original. Hvis bilen er sænket, og det ikke er sket fra fabrikken, skader det mere end det gavner.

Bilen kører bedst på 16" eller 17" tommer fælge. Nogle ejere monterer bilen med 18" tommer eller større, men det gør den alt for hård.
Personligt foretrækker jeg den med 16", som giver et godt kompromis mellem komfort og sport.

Sidst men ikke mindst er der motoren.
Jeg vil mene, at 2,o TS er bedst til bilen, men 1,8 kan godt gå an.
Bare du ikke køber en 1,6, som slet ikke kan leve op til bilens sporty design.

God fornøjelse - det er en bil man bliver glad af.

Christian Skøtt Hansen

Christian Skøtt Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-08-2007 kl. 13:23

Hvordan med elektronikken i den er den "holdbar" Jeg mener at have hørt noget med at det godt kunne lave lidt ballade engang imellem