Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Afslag i prisen ved køb af demo

Peter Ulrik Rindal

Peter Ulrik Rindal
bruger siden
15-08-2004

17-09-2009 kl. 12:48

Hej med jer. Vi står overfor at kunne købe en demobil hos en (Skoda) forhandler. Bilen vil ved købet have kørt ca. 10.000 og være ca. 3 mdr. gammel. Bilens nypris er ca. 350.000. Hvad kan man forvente at købe den for? Altså hvad vil afslaget ca. være? Er der nogle der kan komme med et bud på det? Sidst rettet: 17/9-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

17-09-2009 kl. 12:59

Jeg købte en Octavia (ikke demo) for 2 år siden.

Her fik jeg et afslag på ret præcist 25kkr på prisen (listepris med metallak og levering = 275.000kkr - jeg gav 253.000kr). Ud over det fik jeg udstyr med for 10.000kr som jeg ellers ikke ville have købt.

- Du bør have noget mere end det, hvis bilen har kørt 10kkm som demovogn.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-09-2009 kl. 13:13

Hej Ulrik.

Prøv for sjov at spørge forhandleren hvad BESKATNINGSVÆRDIEN er, det er nemlig den pris som forhandleren SELV har givet for bilen.

Du skal dog ikke forvente at kunne få bilen til DEN pris, men så har du da noget at forhandle ud fra.

En anden "vinkel" er at undersøge, evt. hos en anden forhandler, hvor meget rabat du kan få på en tilsvarende fabriksny bil.
På den måde kan du bedre vurdere om du får et godt tilbud eller ej.

Peter Ulrik Rindal

Peter Ulrik Rindal
bruger siden
15-08-2004

17-09-2009 kl. 14:17

Tak for svar foreløbigt. Det jeg var ude efter, var ikke så meget hvad jeg kunne få i rabat på en ny bil, mere hvad man kan forvente at en sådan demobil bliver solgt for. Er der ikke nogle herinde, som har købt en demobil med rabat?

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 14:57

Er der tale om ren handel? Hvilken Skoda model?

Jeg fik selv 30 i rabat på en demo Superb med samme km - det var nok for lidt men jeg har altid været elendig til at forhandle. Palle i Randers tilbyder modellen som ny til samme pris. Til gengæld gav forhandleren en ganske fornuftig pris for min Octavia.

Peter Ulrik Rindal

Peter Ulrik Rindal
bruger siden
15-08-2004

17-09-2009 kl. 15:14

Det er den kommende YETI model

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 15:25

du kan forhandle prisen på en bil der endnu ikke er prissat til det danske marked. Bilen findes heller ikke endnu på Skodas hjemmeside. YETI er i øvrigt næsten lige så grim som Fabia - du får sikkert svært ved at sælge den igen til en fornuftig pris.

Peter Ulrik Rindal

Peter Ulrik Rindal
bruger siden
15-08-2004

17-09-2009 kl. 15:39

Om bilen er køn eller grim er vel subjektivt. Så det er ikke det der er mit spørgsmål. Det jeg spørger efter her er hvad de har fået i rabat, når de har købt en demobil. Jeg fatter ikke rigtigt at du flejner sådan ud?? - Underligt

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 16:01

Tillader mig blot at have en holdning til designet. Du har fået svar vedr. rabat på en demo Superb. Dette siger dog intet om hvad en kommende demo YETI kan købes for.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-09-2009 kl. 18:31

Til Lars Hansen.

negativ avance hvis forhandleren har solgt bilen til sig selv med tab

Sikke noget sludder, hven har bildt dig det ind ???

Forhandleren køber ikke bilen af sig selv?? Han køber den af importøren
Beskatningsprisen er den fakturapris der ligger til grund for afgiftberegningen som er det forhandleren betaler for bilen når han indregisterer den.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

17-09-2009 kl. 19:50

Personligt synes jeg det er flot at en Superb-indehaver overhovedet tør udtale sig om andre bilers design. For en mere kikset bil end Superb skal man da lede længe efter, med sit udtrukne, oppustede søko-look - og inklusive de totalt rædselsfulde "Hyundai Elantra model 1995" baglygter.
Men bortset fra det, så SER Fabiaen altså heller ikke for godt ud i nyeste aftapning, de glemmer tilsyneladende at montere de midterste 10 centimeter af bredden dernede i Mlada Boleslaw :-)
Derudover synes jeg nu at Yeti'en ser ganske spif ud, hvis ellers man er til den slags kvadratiske halv- eller kvart-offroadere....
Og den kan sågar fås med firehjulstræk!

vh
Thomas

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 20:26

Godt skrevet th. -lige mine ord. Det er som om der er ved at snige sig en pseudo "god smag / lækker bil" mening ind over Superb`en - MEN NEJ -det er et Wannabee Rubelgrin (..TIL GRIN) at en forvokset Østabe-bil. Fejldesign af dimensioner. Så stop dog det flæben om den er lækker bare fordi den er billig !!!!
En Brianbil blir sgu da heller ikke lækker, bare fordi man ofre en lærlinge månedsløn i T Hansen skørter!!

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 22:40

er blot misundelig fordi din løn ikke rækker til egen bil. Firmaets Passat kan ikke hamle op med min Superb som er i en enestående kvalitet i forhold til prisen. At den er lidt billigere end dit parfumefirmas folkevogn gør kun fornøjelsen endnu større. Bagenden kunne så absolut være designet bedre - har nu heller aldrig påstået det var en køn bil men den kører fremragende - meget bedre end mine mange folkevogne. Pengene går uanset til dit elskede vw så hvorfor ikke hade Toyota i stedet?