Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Absolut bedste bil til ca 30.000 kr????

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

20-01-2008 kl. 13:13

Hej alle sammen, jeg søger lidt en bil til ca 30.000, er åben for det meste. Det kunne være meget rart med servo osv men ikke et krav, bare den er stabil og ikke volder mig de vilde problemer... Den skal hovedsaligt bruges til alm hverdagskørsel og så nogle få lange ture i ny og næ.. Hva kan folk herinde anbefale mig?? På forhånd tusind tak..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-01-2008 kl. 14:05

hej er du til lidt ældre biler skal du absolut vælge en golf 2 gerne diesel og en som er importeret inden for de sidste par år og/eller er blevet undervognsbehandlet
det er den der kommer lige efter evighedsmaskinen........ den er stærk og koster ikke det store i reparationer ,reservedelene er billige og kan fåes alle steder www.ck-biler.dk

Profil slettet

Profil slettet

20-01-2008 kl. 16:31

Hej Marco.
Nu skriver du ikke noget om din familiemæssige situation. Er du single og skal du blot bruge en lille bil hvor kun du selv kører - eller er du familiefar og har brug for en bil af en vis størrelse. ???

Jeg forholder mig til 2 kriterier som du skriver om:
- max 30000 kr
- stabil og ikke volde de vilde problemer.

Hvis du kan finde et rigtig godt eksemplar af Audi 80 1,8 som du får checket af FDM eller Applus for fejl og mangler, så har du en bil der er stabil og kører rigtig godt på langture.
Den er født med galvanisering, så hvis den i løbet af de 20 års tid har fået en enkelt gang supplerende rustbeskyttelse, så er der ikke noget at komme efter der.

Jeg havde selv en 89`er, og da teknikken her er meget simpel uden elektronikske motorstyringssystemer, så er den samtidig rimelig billig at holde kørende.

Du kan enddog være heldig at finde et godt eksemplar i Tyskland, hvor man traditionelt ikke bruger så meget salt på vejene som herhjemme.

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

22-01-2008 kl. 19:48

Jeg siger tusind tak for det Leif, kunne godt være man lige skulle se tiden lidt an måske

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

22-01-2008 kl. 19:49

Jeg siger tusind tak alle sammen, har været nogle gode forslag og giver mig helt sikkert noget at tænke over...

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2008 kl. 20:47

Mazda 626 1,8 fra 92-97 årgang... Kører super godt, og er ved at være med i prisen, vær opmærksom på rust... Men der er muligheder for at finde en virkelig velkørende bil til en fornuftig pris..

Profil slettet

Profil slettet

02-02-2008 kl. 00:24

fiat seicento hvis det skal være billigt at holde kørende. De er galvaniserede.

Profil slettet

Profil slettet

19-03-2008 kl. 00:17

Jeg kan på det varmeste anbefale dig en nissan almera til de penge. Her får du en forholdsvis moderne bil med servo, airbag osv. Den køre forbavsende godt, og får i direkte sammenligning en golf 2 diesel til at føles som en traktor. Vigtist af alt er at den er pålidligheden selv. Skulle det mod forventing blive nødvendigt med en reservedel er de billige og let tilgængelige (t-hansen, hoyer osv.) Vælg bare en 1.4 (87Hk) den gør det fint og er økonomisk. Desuden er nissan's motorere udstyret med kæde så man behøver heller ikke bekymre sig om tandrem. Jeg har selv haft to og har aldrig skiftet andet en sliddele (fire nye dæk, og et sæt forbremser på den ene)
Det er ikke en bil der giver direkte køreglæde, men til gengæld giver den ejer glæde i form af driftsikkerhed, og lave omkostninger. Kig efter rust især skærmkanter og dørbunde, og gå efter en der har fået undervognsbehandling. Mvh Alex

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2008 kl. 07:06

fiat seicento = verdens farligste bil at køre galt i.