Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
A3 Sportback vs. Golf VI Variant
Morten H
bruger siden
03-04-2005
26-07-2010 kl. 02:08
Hej brugere på bilbasen.dk
Jeg har som kommende firmabil valget mellem Audi A3 Sportback eller Golf VI Variant - begge er med 1,6 TDI 105 hk motor. Erfaringer ønskes og disse kan forhåbentlig hjælpe mig nærmere en beslutning mht. valget mellem de to nævnte biler.
Jeg vægter følgende højt:
- Køreglæde ("friske" køreegenskaber, direkte styring, etc.)
- Kvalitetsfornemmelse (jeg er normalt til BMW og f.eks. imponerede kvalitetsfornemmelsen i min tidligere Touran mig ikke)
Derudover har vi fra tid til anden en barnevogn (en Odder Classic) med til vores datter på 1½ år. Denne kunne lige præcis kringles ind bagi vores gamle Golf IV Variant uden kassen skulle klappes sammen og/eller hjulene skulle afmonteres. Kan en bruger herinde af- eller bekræfte, om tilfældet er det samme i en ny Golf VI Variant?
Er der en eller flere brugere herinde, som har erfaring med pladsen i en A3 Sportback? Kan jeg godt glemme alt om, at transportere en barnevogn (førnævnte Odder Classic) rundt i den?
Slutteligt skal det nævnes, at en familieforøgelse inden for det næste års tid eller to nok ikke kan afvises og er det utopi af mig, at tro på, jeg kan pakke en familie på 4 ned i en A3 Sportback (som I nok kan fornemme, er det denne, jeg på forhånd hælder mest til)??
Jeg skal prøve begge biler i morgen, men sætter stor pris på input og erfaringer!
På forhånd tak - mvh Morten
Profil slettet
27-07-2010 kl. 23:50
A3 anskaffer man ikke, hvis der er behov for plads i kabinen - den er ikke stor, men dejlig er den på landevejen.
Varianten er det fornuftige valg til en familie og kører heller ikke dårligt, men ikke den samme oplevelse som A3.
familie eller drivers car, det er spørgsmålet - men du finder du nok hurtigt ud af ved din test.
Varianten kører ikke dårligt, med det rette motorvalg og 1.6 TDI er en rigtig dejlig motor
Varianten er det fornuftige valg til en familie og kører heller ikke dårligt, men ikke den samme oplevelse som A3.
familie eller drivers car, det er spørgsmålet - men du finder du nok hurtigt ud af ved din test.
Varianten kører ikke dårligt, med det rette motorvalg og 1.6 TDI er en rigtig dejlig motor