Bilbasen Forum
6 biler... Hvilken skal man kigge nærmere på eller helt holde sig fra
Profil slettet
19-03-2008 kl. 11:16
Profil slettet
21-03-2008 kl. 13:07
Mange tak for jeres svar, det er helt sikkert brugbart. Jeg er mest til lupoen umiddelbart, men nu har jeg så fundet en peugeot 206 fra 1999.
Er der nogle af jer der har erfaringer med peugeot 206?
Frederik
Profil slettet
22-03-2008 kl. 08:44
Nu handlede tråden om 6 (+1) andre biler, hvor en Carina ikke var nævnt som valgmulighed af Frederik Berthelsen....?
Profil slettet
22-03-2008 kl. 12:12
Jeg kan godt forstå du har et problem i dit valg af bil.. specielt når det skal være økonomisk som du skriver. (Står selv overfor grundet nyt hus at skulle skifte bil.) At købe en brugt bil som er billig i drift, pæn at se på, rimelig let at sælge igen og så til en rimelig købspris, er en næsten umulig opgave, uden at skulle gå på kompromis et eller andet sted.
Du spørger på specifikke biler, men jeg kommer til at svare dig lidt anderledes, da de ikke kan anbefales som det ultimative økonomiske køb.
De fleste af de biler du kigger på, er på et årsregnskab ikke specielt økonomiske, og det er set med henblik på de mdl. driftomkostninger, værditab osv.
Bare det at vælge en bil som kører 2 km mindre på en liter benzin eller diesel frem for en anden, kan koste dig adskillige tusindkronsedler set på et årligt forbrug.. så overvej nøje dit valg. og udregn dit forbrug til sammenligning på de forskellige biler. Det kan på et år hurtigt give en "gratis" feriebillet betalt til f.eks Gran Canaria i en uge ;-) i forskel.
Gå evt også ind i diverse Upartiske forums, og læs om andres oplevelser og anbefalinger, og dan derved din egen fornuftige holdning til den givne bil.
Mht mig selv, er jeg kommet frem til at en golf 3 med 1,9 TDI motor, klart er det mest fornufte køb af alle til omkr. 50-70.000 kr.
Den render 18-20 km/l, det er diesel, der kan ligge en barnevogn i baggagerummet, den er populær (let at sælge igen), den er meget billig i stumper, den kan evt chippes med fordel (bedre moment=bedre økonomi, hvis du kører som du plejer velsagtens). den kører rigtig godt, er driftsikker, og kan let gøres "fræk" at se på hvis du er en ung mand som er til dette. En Tdi har også et godt bundtræk ved overhalinger, da vi her taler om moderne diesel heste/moment. Den koster godt nok lidt mere i afgift om året grundet det er diesel, men det er somregel tjent hjem på det andet og lidt mere til..
Omvendt er problemet med dem jo så også populariteten, da mange er klar over fordelene ved golf og tdi.. det gør at man får en lidt mere "brugt" bil for pengene her end f.eks ved en franskmand. Det kan dog godt lade sig gøre at finde et pragt eksemplar til det de fleset andre koster.. du skal bare være tålmodig og lede lidt længere.
Lupo er klarty det mest økonomiske valg af alle dine modeller.. problemet er bare at den er for "billigt" bygget, og ofte (i forhold til andre) er defekt på en eller anden måde. her er også kun lidt plads, og som tidl. læst er motoren "lidt Bovlam".. Tag ud til en forhandler, prøv en golf 1,9Tdi til 60.000 kr.. og tænk så på hvad du skal bruge de sidste 10.000 til.. En læderstue til bilen måske? lækre fælge? eller bare en uge syd på? he he.. men god fornøjelse i dit valg. PS Ja franske biler er hammer dyre i stumper.. lad være.. og fiat.. ja.. det er jo fiat. Mvh. Martin Christensen
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
22-03-2008 kl. 17:36
Peugeot 206 er også en ok bil.. har en del småskavanker, men kan du leve med lidt småproblemer med lys og elektronik, og lidt knirkelyde, så går det nok. 1.4 HDi er en god model.
Fabia er en god bil, men med næsten 200k på klokken, så ville jeg finde noget andet..
JEG vil foreslå at du kikker på en Hyundai Getz 1,3 (eller 1,4 hvis du kan finde det). En super lille bil, med god driftsikkerhed, og billig i drift. Skal bare huske at undervognsbehandle den! Ellers kun meget få fejl. Prøv den, og glem dine fordomme for koreanske biler.. Getz kører og har stabilitet tæt på en japaner, men er meget billigere. Du får en 2003 med ca. 100.000km til 65-70.000 .. en 1,3 kører 15-16 km/l i blandet kørsel.
Profil slettet
23-03-2008 kl. 13:34
Har selv en fransk bil, en Citroen Xsara 1,8 sport coupe.
Har haft den siden jeg var 18 (3 år)og kører sgu godt.
Har ikke haft de store problemer med den, kun de normale småting som alle har med deres biler.
kører ca de10.000 km om året i den. koster det du gerne ville gi for en bil, ta et kig på den, eller ring til mig for mere informatation
Hvis du interraseret i et køb kan du se den her på siden. under xsara sport coupe står til 59.999 under privat
Mange hilsner Rasmus
Sidst rettet: 24/3-08