Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
3 børn, under 4 år!!! Behøver STOR bil, især pga. bilstole jo fylder meget.
Profil slettet
19-05-2009 kl. 12:16
Kære alle.
Vi er i lykkelige omstændigheder. Vi får barn nr. 3 til oktober. De 2 andre børn er en dreng og en pige på hhv. Dreng: 2 år + ni måneder, Pige: 1 år.
Vi kører pt. i Mitsubishi Carisma, og det har været klemt, men gået an.
Men nu bruger begge børn jo bilstole, og de fylder så meget, at mor ikke længere kan sidde mellem dem! Og nu er der en 3´er på vej.
Så nu er spørgsmålet, hvilken bil kan I foreslå? Vi har ca. 150.000 at gøre godt med.
Krav til bilen, Plads, stort bagagerum, god kørekomfort, Ingen elektriske problemer såsom i franske biler f.eks., selvom jeg synes en Renault Megane ST.car er vildt flot! Men den skal være stor og helst en STOR St.Car....To børn bag i sammen med mor, og en på forsæde, hvor airbag pilles ud kan også være en mulighed. Er der nogen der kan hjælpe med bilvalget...?
Niels Christian Blegebrønd
bruger siden
08-04-2006
05-06-2009 kl. 04:23
Hej Brian.
Må jeg foreslå en MPV. Der er flere fordele med en MPV. Meget nemmere ind- og udstigning. Børnene sidder væsentlig højere og har MEGET nemmere ved at se ud og dermed få en større køreoplevelse. Samtidig mindskes risiko for køresyge.
Har selv haft en Renault Scenic, årgang 1998. Fantastisk bil med masser af plads. Kørte fint og ingen elfejl. Var ellers noget kølig da jeg købte den, men fortrød på ingen måde. Indrømmet - interiøret ser alternativt ud. Under alle omstændigheder - køb kun en bil med ESP - det bør være et must.
God jagt/Niels
Må jeg foreslå en MPV. Der er flere fordele med en MPV. Meget nemmere ind- og udstigning. Børnene sidder væsentlig højere og har MEGET nemmere ved at se ud og dermed få en større køreoplevelse. Samtidig mindskes risiko for køresyge.
Har selv haft en Renault Scenic, årgang 1998. Fantastisk bil med masser af plads. Kørte fint og ingen elfejl. Var ellers noget kølig da jeg købte den, men fortrød på ingen måde. Indrømmet - interiøret ser alternativt ud. Under alle omstændigheder - køb kun en bil med ESP - det bør være et must.
God jagt/Niels
Profil slettet
05-06-2009 kl. 22:08
Køb en Xsara Picasso. Masser af plads plus 3 enkelte stole bagi. Derudover ganske god kørekomfort.
I får meget bil for pengene som samtidig er billig i vedligeholdelse.
2500 kr for 80000 km eftersyn.
Det er vores 3 Citroën og vi har ALDRIG haft elektriske problemer.
Har kun oplevet, at en viskermotor gik i stykker.
God jagt.
I får meget bil for pengene som samtidig er billig i vedligeholdelse.
2500 kr for 80000 km eftersyn.
Det er vores 3 Citroën og vi har ALDRIG haft elektriske problemer.
Har kun oplevet, at en viskermotor gik i stykker.
God jagt.