Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vi har lyttet til jer!

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

09-11-2011 kl. 13:35

Vi får løbende virkelig mange gode idéer fra vores brugere, hvilket er med til at gøre BilBasen endnu bedre. Én af dem var at få rettet forhandlernes indtastninger af priser, således, at bilens pris i søgeresultatet stemmer overens med markedspriserne og fx. leasingbiler sorteres fra. Vi har netop lanceret en løsning, så det bliver de korrekte priser der angives på annoncerne. De eksisterende annoncer kan vi desværre ikke ændre, men problemet forventes endeligt løst i løbet af et par måneder. Vi vil derfor meget gerne høre fra jer om I ikke også oplever et forbedret søgeresultat!? Har I yderligere forslag så post dem i vores feedback-system (smiley'en i venstre side) eller stem på det, hvis en anden allerede har oprettet det! På forhånd tak for jeres hjælp! Følg os desuden på Facebook, hvor vi løbende informerer om nye tiltag, diskuterer aktuelle emner, m.v. http://www.facebook.com/bilbasen#!/bilbasen.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

09-11-2011 kl. 19:22

Det er korrekt hvad Jesper J siger - der kan være forskel på første indregistreringsår og modelårgang; også selvom bilen er indregistreret første gang i juni/juli.

Vi kan ikke kontrollere hver enkelt annoncerede bil, hvorfor det er annoncørens ansvar at oplysningerne er korrekte.

Profil slettet

Profil slettet

09-11-2011 kl. 20:07

Har for nylig haft en bil til salg på bilbasen. Den var indreg. 1. gang den 1/7-2002. Hvis jeg indtastede bilens stelnummer til annoncen (eller var det reg. nr.?), fremkom bilens "basisoplysninger" (antal airbags, km/l, ejerafgift) osv. automatisk. Èn af disse basisoplysninger var også modelårgangen - og i mit tilfælde var det så 2003....

Ærlig som jeg er, forsøgte jeg så at ændre dette felt til 2002 (bilen var jo en 2002-er), men så forsvandt alle basisoplysningerne! :-(. Så jeg valgte at indtaste stelnummer (eller reg. nr.), for at få disse væsentlige oplysninger frem.....

Som jeg ser det, burde 1. registreringsdato være et felt, som SKAL udfyldes hvis man vil annoncere. Og så burde begrebet "modelårgang" udgå. Indtaster man 1/7-2002, bliver bilen en årgang 2002 - hverken mere/hverken mindre. Med andre ord, skal systemet ikke "pynte" på årgangen.

Dette ville i hvert fald lette søgningen for interesserede købere....!

R P

R P
bruger siden
19-09-2003

09-11-2011 kl. 21:10

Og nu hvor vi er i gang; Kom nu ind i kampen Bilbasen og find en ordning så leasingbiler ikke står angivet under almindelige brugtannoncer. Det kan ikke passe, at det fortsat er et problem. Det er useriøst og uprofessionelt!!!

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

10-11-2011 kl. 06:33

Lars Petersen skrev:
Og nu hvor vi er i gang; Kom nu ind i kampen Bilbasen og find en ordning så leasingbiler ikke står angivet under almindelige brugtannoncer. Det kan ikke passe, at det fortsat er et problem. Det er useriøst og uprofessionelt!!!

Det er jo netop det som den løsning vi lige har lanceret gør - der vil dog være en udfasningstid, men vi forventer du hurtigt vil se mærkbare forbedringer..!

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

10-11-2011 kl. 06:35

Jesper Jensen skrev:
Hvis man nu eksempelvis har en 2008- og en 2009-årsmodel af samme bilmodel, der begge er indregistreret eksempelvis 1/7-2008 - OG man samtidig ved, at der på 2009-årsmodellen er gennemført en hel masse forbedringer i forhold til 2008-årsmodellen. Hvilken ville i så umiddelbert vælge?
Bl. a. derfor kan begge datoer være rare at have.

Vi vil altid mene at man skal angive den korrekte modelårgang.

Forslag vil jeg be' dig (og jer andre) om at poste i vores feedback-funktion til venstre. Så vil man kunne stemme på dem og vi vil ha' et overblik over jeres forslag.