Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pris ved flexleasing.....STOP NU!!!

Svend Erik Gaardmand

Svend Erik Gaardmand
bruger siden
20-02-2007

12-11-2010 kl. 10:29

Jeg er træt af, at når jeg sorterer efter pris, så kommer der biler øverst, hvor prisen er en 1. gangsydelse ved leasing.... Bilbasen - det må i sku stoppe. Det er jo ikke til at regne med de priser der står på jeres hjemmeside, hvis det ikke er kontantpriser. Mvh. Svend Erik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

12-11-2010 kl. 14:08

præcist det samme. minimum pris på 10-15.000 kr. Problem løst.

Profil slettet

Profil slettet

12-11-2010 kl. 14:20

Måske det kunne være en ide til Bilbasen, at give annoncørerne mulighed for, at vælge et ikon til annoncerne, hvor der f.eks. står 'leasing' efter bilnavn og -model - nøjagtig lige som der kan komme et ikon på, hvor der står u/a (uden afgift.)

Svend Erik Gaardmand

Svend Erik Gaardmand
bruger siden
20-02-2007

12-11-2010 kl. 16:57

Jeg er bange for, at det at sætte min. pris til 10-15.000 ikke løser problemet. Jeg har i længere tid søgt efter en Audi A6, og her er "leasingprisen" baseret på en 1.gangsydelse og 36mdr. leasingydelse. Dvs. prisen angivet i annoncen er summen af disse to værdier. Det ligner til forveksling, at man kan købe en meget billig bil når man søger, men det er jo ikke tilfældet.

Mvh. Svend Erik

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2011 kl. 22:59

årgang 2010 - ny og pris 70.000 - 130.000.
Der kommer mange frem.

På forhånd tak

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

03-01-2011 kl. 03:01

Hej Klaus.

Det forholdte sig sådan, da leasing for alvor blev populært, at bilforhandlerne i lang tid skrev engangsydelsen (f.eks. kr. 15.000,-) eller mdl. leasingydelse (f.eks. kr. 1.500,-) som værende bilens pris i annoncerne.

Hvis man søgte, som jeg gjorde: Ikke angivelse af mærke/model, men ønskede bil i et bestemt segment (f.eks. st.car) og krydsede af, at bilen maks. måtte have kørt km. 50.000, skulle have aut.gear, fuldaut. klima og soltag som udstyr og angav et prisinterval, f.eks. 0-300.000 og sorterede de fremsøgte biler efter pris, så kom der et fantastisk stort antal leasingbiler på de vel nærmest første 25 % af siderne i søgeresultatet! Det var vist ikke så udtalt på søgningen til min bil, men meget værre, da jeg søgte efter bil til min bedre halvdel ("konebil" i mini-segmentet, Corsa/Swift/etc.).

De herrer, Jakob Skjærris og Martin Nielsen (medlemmer af BilBasens panel) skriver ifm. dette indlæg, at man kan eliminere disse "fejlsøgninger/fremvisninger" ved, at angive en minimumspris, hvilket ikke er korrekt/brugbart længere, for nu har udbydere af leasing- og flexleasingbiler fundet ud af, at potentielle bilkøbere sætter min.prisen på f.eks. kr. 15.000,- så nu forhanlderne bare skal skrive den samlede udgift (udbetaling/depositum plus ydelsen for 24-48 mdrs. leasing/flexleasing) som værende bilens pris...ja, så får man alle disse "ubrugelige" søgeresultater igen, for alle som ikke vil lease, men købe!

Som eksempel på sådan en søgning kan nævnes ny (2010) Suzuki Swift - her kommer der søgeresultater frem, hvor billigste bil står til kr. 77.730,-. Dette er beløbet på den samlede leasingydelse over 36 mdr.!

BilBasen skulle oprette et leasing/flexleasing søgefelt, så os købere af biler kunne slippe for lejebiler - lige som man også kan vælge mellem ny/brugt søgning og med- eller uden afgift!

En lang smøre, men jeg håber, det er brugbart.

MVH Morten