Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Phising mail fra "BilBasen"...

Michael Hahn

Michael Hahn
bruger siden
24-05-2007

15-08-2012 kl. 09:04

SÅ faldt jeg i fælden... Jeg får ellers DAGLIGT phising-mails, men de plejer at ryge i mit spamfilter. Denne mail fra noreply@BilBasen.dk så meget troværdig ud grafisk og da jeg lige har solgt min bil via BilBasen og bruger det dagligt, tænkte jeg ikke nærmere over denne mail hvori der stod nedenstående. Jeg var så dum at klikke på linket - loggede ind, og tastede mine kontooplysninger. Da jeg trykkede på "Bekræft din konto" røg jeg ind på Bilbasens forside. Ingen bekræftelsesmail eller noget... og så tænkte jeg: DOOOH!!!!!!! Din BilBasen konto er blevet begrænset !‏ <span>Kære kunde</span>, <span>Desværre din BilBasen konto er blevet begrænset. Det er en foranstaltning for at beskytte din konto og hjælpe med at sikre sikkerheden af ​​BilBasen platformen.</span><span> Vi ønsker at hjælpe med at fjerne denne begrænsning så hurtigt som muligt, så han kan fortsætte med at udnytte fordelene ved BilBasen.</span> <span>Sådan fjerne begrænsningen?</span> Klik her for at logge ind på din BilBasen konto; Bekræft dine oplysninger igen for at gendanne din BilBasen konto. Vi takker for din tålmodighed og forståelse for denne sag og beklager den ulejlighed, det kan give dig. <span>Med venlig hilsen </span> <span>BilBasen Support</span><span></span> <span></span> <span><span style="text-decoration: none;"></span></span> <span> </span>

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

15-08-2012 kl. 10:26

Hej Michael,

Hvis du skynder dig at ændre dine login-oplysninger her på den RIGTIGE BilBasen, så bør du gå fri i forhold til disse. Har du tastet kreditkortoplysninger ind, skal du kontakte din bank og få spærret kortet.

Følg os desuden på Facebook, hvor vi bl.a. også har informeret om denne mail: http://www.facebook.com/bilbasen.dk

/Kasper, BilBasen Support

Christian Farsø

Christian Farsø
bruger siden
12-10-2012

28-05-2013 kl. 21:25

Lige modtaget den samme og var ved at gå i fælden på grund af det rimelige troværdige design - men ved nærmere eftersyn finder man ud af at alle normale links ikke virker og at det bare et billede med to tekstbokse - ganske fint lavet...

Hurra for Google Crome som nåede at gøre mig opmærksom på faren- Tak!!