Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

19-11-2011 kl. 12:42

Er man "dum" nok til at hoppe på de amatøragtige numre er læser man med stor sandsynlighed heller ikke advarslen selvom den så stod som det første man så på forsiden.
At der er nogen der kan hoppe på den er mig en gåde.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

21-11-2011 kl. 10:19

Vi er opmærksomme på disse henvendelser og har heldigvis succes med at stoppe de fleste af dem.

Oplever I sådanne henvendelser, så kontakt os endeligt på info@bilbasen.dk.

Dette indlæg blev 29-11-2011 14:46 redigeret af Bilbasens moderatorer.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-09-2012 kl. 13:53

Det her er "Never ending story" disse mail´s masseproduceres og sendes ud i stor stil til masser af folk med biler til salg, uanset hvad, så "går det ikke væk" igen, det er noget vi må lære at leve med.

Lidt sigesom mails fra "Danske Bank" om af man omgående skal indtast alle dankort og/eller kreditkortoplysninger, lad for guds skyld være, det ved folk efterhånden

Jeg kan iøvrigt huske engang, hvor svindlere ringede ud til folk og fortalet at de havde vundet 100.000 USD, de blev udbetalt lige så snart, man havde betalt et "gebyr" :-)

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2012 kl. 15:04

Der findes en side som gør en dyd ud af at køre den så langt ud med disse svindlere, nogle har fået dem til alt muligt og så længe de skriver med dig, så er deres tid jo optaget så de ikke kan skrive med andre...hehe

Så kør den så langt ud så muligt og spørg om alt muligt og skriv til dem at du har sendt et eller andet til dem med posten, så de skal ned og hente ingenting og igen bruge deres tid på det.

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2012 kl. 21:53

Jeg fik en sm fra vt5743 - igen om min bil stadig var available. Mail adresse er abolas11@gmail.com og vi har skrevet lidt frem og tilbage. Nu ser jeg så disse advarsler!!! Heldigvis! Hans navn er Tim Cook og er ingeniør på Bahamas.

PAS PÅ!!

Hi, how i wish i could come and inspect and testdrive this car but
currently i'm working away from the country. I'm a marine engineer
who's on a ship right now in Bahamas.so i'll be buying the car without
seeing it, Due to the distance as me being in Bahamas presently, i'll
arrange the pick-up of the car with a Private Courier Service as soon
as you get your payment, I need you to provide the following details
so that i can proceed with the Payment...

Your PayPal e-Mail Address :
Your Mobile Number :
Price is ok

Soon as i make the payment and you get the funds, the Courier Service
will come and pick up the car at your home at your convenient time
also the courier will help me sign the required papers.

Have a nice day

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2012 kl. 19:31

Du skal da ikke true manden, leg med ham, skriv til ham at du har indbetalt pengene og find på mange røverhistorier, hvis du ikke kan skrive så godt på engelsk? så brug google oversættelse...nemt ikke :-)

Hvis jeg fik sådan en mail, så ville jeg ikke slippe ham før om flere måneder.

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2012 kl. 19:45

Det tager da ikke 2 min at svare manden, så venter du på at svare tilbage og venter igen til han rykker for svar på hans sidste mail, det kan der gå lang tid med jo.

Carlo Grevy

Carlo Grevy
bruger siden
05-05-2008

29-03-2013 kl. 12:40

Svindler - Ruben Nilsen

Jeg har også fået henvendelser fra ham - i dårlig maskinoversættelse fra spansk - han bor åbenbart i Argentina, Mexico, Columbia, hvis man søger på rubennilsen@outlook.com, hvor han også "køber" og "sælger" biler. Han skrev til mig, at han ville have en bil til Tyrkiet. Han er givetvis slet ikke interesseret i at få bilen, men kun i, at man betaler noget fragt eller depositum. I Norge er en Ruben Nilsen efterlyst for drab i forbindelse med røveri - men det har givetvis intet med denne sydamerikaner at gøre.

Som de tidligere indlæg: Oplys ikke kontoinformation - overfør ikke penge!

Carlo Grevy

Carlo Grevy
bruger siden
05-05-2008

29-03-2013 kl. 18:44

Mogens Andersen skrev:
Hej,
Jeg har i dag også modtaget henvendelse fra den såkaldte Ruben Nielsen.
Han vil købe min bil ubeset, idet han arbejder på et skib. Bilen skal tages med til Tyrkiet og han beder oplyse pay-pal konto.

Email adressen er: ie5ywro8ea@tempmail.eu

Det kan vist kun være SVINDEL !

Ja - han vil kun svindle. Han skriver, at han vil overføre beløbet til din konto. Når du så giver ham en konto, så kommer der problemer - han er på et skib - og han kan ikke lige overføre beløb til fragtmanden, så det skal du gøre... Han bruger meget tid på at få en god kontakt, så man får tillid til ham og kan hjælpe ham med at få betalt transporten. Det er her svindlen opstår - for det er jo ok, at han vil sætte et bløb ind på kontoen - det gør han desværre bare ikke. Det er ikke "vist" svindel - det er svindel!

Carlo Grevy

Carlo Grevy
bruger siden
05-05-2008

29-03-2013 kl. 18:48

Mogens Andersen skrev:
Hej,
Jeg har i dag også modtaget henvendelse fra den såkaldte Ruben Nielsen.
Han vil købe min bil ubeset, idet han arbejder på et skib. Bilen skal tages med til Tyrkiet og han beder oplyse pay-pal konto.

Email adressen er: ie5ywro8ea@tempmail.eu

Det kan vist kun være SVINDEL !

Han hedder Ruben Nilsen (ikke Nielsen) - og du kan søge på ham sådan også: rubennilsen@outlook.com på Google (i ciationstegn) - så finder du nogle sydamerikanske sider med biler på spansk. Den e-mail-adresse, du henviser til, er vist blot en bilbase-genereret, så køber kan være anonym indtil der etableres kontakt.

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2013 kl. 11:04

Det samme her, i dette tilfælde en filion daniel fra UK, jeg fortsætter lidt at drille ham, men det er nøjagtig samme fremgangs måde det hele foregår, de vil gerne købe en bil, men de ved ikke engang hvilke bil man har sat til salg, før man fortæller dem det, og jeg fortalte bare en tilfældig bil, som jeg ikke havde sat til salg, og den va de da ved gud også interresseret i, det kunne da være interessant at findeud af hvordan de finder frem til biler der er til salg allerede 1 dag efter man har sat annoncen, og evt. en måde hvorpå det kan stoppes, der må da være en måde Bilbasen og andre kan stoppe det på. Det kan jo tænkes at der er personer her i landet som de samarbjder med, det må da være læige noget for PET

Dette indlæg blev 03-04-2013 11:07 redigeret af dets forfatter.

Karl Andersen

Karl Andersen
bruger siden
10-04-2013

16-04-2013 kl. 21:23

Hejsa..

Jeg har også en lille en kørende med Ruben Nilsen lige nu.
Jeg har ennda fået alle hans personlige oplysninger, samt en kopi af hans pas.
Godt jeg lige fik læst lidt her;-)

Carlo Grevy

Carlo Grevy
bruger siden
05-05-2008

16-04-2013 kl. 21:38

Karl Andersen skrev:
Hejsa..

Jeg har også en lille en kørende med Ruben Nilsen lige nu.
Jeg har ennda fået alle hans personlige oplysninger, samt en kopi af hans pas.
Godt jeg lige fik læst lidt her;-)

Ja, underligt - jeg fik også kopi af passet - selvom jeg ikke bad om det; næppe ægte... og så er han jo ude i noget dokumentfalsk, hvilket han næppe kender konsekvenserne af..., det er jo ulovligt og konkret strafbart... og når det ikke er nødvendigt, så er det vel ikke så klogt gjort...