Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Anmeldelse af svigagtige annoncer

Per Alling-Dam

Per Alling-Dam
bruger siden
17-06-2006

11-06-2013 kl. 07:56

Der burde være en nem adgang til at henlede redaktørens opmærksomhed på annoncer, hvor den bil der sælges, ikke stemmer overens med de fakta-oplysninger, den er indrykket med. Jeg tænker her ikke på bløde formuleringer som "god stand" og "kører godt", men på kolde facts, som enten passer eller ikke passer. Bare indenfor den sidste uge har jeg været ude for dette i 2 tilfælde: 1) en bil som er annonceret til salg til Kr. 50.000, kunne ikke købes for under 80.000. Prisen på 50.000 var angivet for at slippe billigere i annoncepris, fortalte sælgeren frejdigt. 2) en søgeagent oprettet, så den udelukkende søger biler med betalt afgift, sender annoncer hvor det viser sig, at der ikke er betalt afgift af bilen til den annoncerede pris. Det er spild af købers tid og med til at styrke fornemmelsen af, at BilBasen ikke er et troværdigt handelssite. Nåhja, en lille ting mere: det burde i søgninger, både online og agenter, være muligt at filtrere "Ring for pris" væk. mvh Per

Dette indlæg blev 11-06-2013 08:02 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2013 kl. 12:07

Jeg begriber i det hele taget ikke hvad man skal bruge "Ring for pris" til? Er det fordi forhandleren kun gider høre fra oprigtigt interesserede købere? Er det fordi bilen er annonceret for dyrt? Andet?

Jeg har for nyligt haft en oplevelse med netop sådan en annonce hvor jeg var oprigtigt interesseret i en bil der var annonceret som "Ring for pris".

Jeg ringer forhandleren op og spørger til bilen, og da det viser sig at prisen han forlanger efter min vurdering er så meget for høj at vi nok ikke kan blive enige siger jeg tak for oplysningen og lægger på igen.

Umiddelbart efter bliver jeg ringet op af samme sælger (ejer?) der i et fornærmet toneleje kræver at få forklaret hvorfor jeg spilder hans tid hvis jeg ikke er interesseret i bilen?!

Jeg forklarer ham at jeg mener vi er så langt fra hinanden i forventet pris at vi nok ikke bliver enige om en handel; det skulle jeg aldrig have sagt da han herefter kaster sig ud i en mini-svada om folk der spilder andre folks tid, uærlige kunder og flere andre emner jeg ikke magter at gentage her.

Jeg får afsluttet samtalen ved at fortælle ham at hvis han nu bare havde annonceret bilen til den pris han ville have for den, så havde han aldrig hørt fra mig, hvilket han iøvrigt nok heller ikke skulle forvente i fremtiden...

Per Alling-Dam

Per Alling-Dam
bruger siden
17-06-2006

11-06-2013 kl. 12:17

Fuldstændig enig, Vagn. Troede det kun var mig, der havde det sådan. Jeg kunne aldrig drømme om at refelktere på en annonce for en vare, som sælgeren ikke tør oplyse bare en omtrentlig pris på.

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2013 kl. 13:36

Jeg har hørt at det er fordi bilerne tit er importeret og de ikke vil oplyse prisen på nettet, da SKAT så kan se hvad bilen er solgt til og så kan forhandleren ikke snyde med prisen. Ikke at alle gør det, som oplyser "ring for pris"

Per Alling-Dam

Per Alling-Dam
bruger siden
17-06-2006

11-06-2013 kl. 17:07

Mht. "Ring for pris": Hvis det forholder sig som foreslået (endnu ikke afgiftsberigtiget), så kunne man jo bare skrive sandheden og angive prisen uden afgift. Det er der da mange, der gør. Så kan interesserede selv slå op hos Skat og se en omtrentlig afgift.

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2013 kl. 21:04

Enig!

Det er pisse irriterende med "ring for pris".

Ku være fedt med en funktion der fravælger ved søgning.

Per Alling-Dam

Per Alling-Dam
bruger siden
17-06-2006

11-06-2013 kl. 21:37

Fandt lige ud af, hvordan man slipper for "Ring for pris" i søgninger (både online og agent): sæt en minimumspris på f.eks. Kr. 100.

Så mangler vi kun at kunne filtrere leasing-fiduserne fra.