Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

www.flexbilen.dk

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

21-12-2009 kl. 13:21

Hej Har lige stødt på denne hjemmeside. www.flexbilen.dk Det lyder interessant hvad der bliver beskrevet. Og det tyder lidt på at det er en billigere måde at lease en bil på. Men prøv at kigge på siden. Hvad mener i andre? Jeg vil lige sige at jeg har altså ikke noget med firmaet at gøre. Så det er ikke ment som reklame eller noget. Jeg syntes bare det lyder interessant for os bilfikseret mennesker herinde på sitet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Kristensen

Peter Kristensen
bruger siden
23-10-2007

21-12-2009 kl. 14:10

Jeg syntes at det lyder for godt til at være sandt. Idéen med at man køber sin egen bil, overføre den til firmaet og så leaser den af dem virker som en måde at omgås reglerne på.
Noget andet er at hvis du vil af med bilen skal du selv sørge for at finde en ny køber/leasing overtager. Det lyder lidt som et godt gammeldags pyramidespil :-)

Men det er blot min opfattelse.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

22-12-2009 kl. 09:42

Forskellen i.f.t. andre tilbud om flexleasing er vel, at man her selv skal købe bilen og "skyde den ind i flexbilen".

Det forekommer mig lidt uldent, hvis de kan betale flex-afgift på en bil, de ikke selv ejer ?

Sådanne konstruktioner, som kun tjener et formål, nemlig skatte- eller afgiftsunddragelse, plejer at være ulovlige.

I traditionel leasing er der jo det forhold, at man betaler leasingselskabet for at have risikoen ved bilen. I denne flex-model er der ingen forpligtelser fra selskabet, udover at "levere" med lavere afgift.

Jacob Harritz Poulsen

Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004

22-12-2009 kl. 09:56

Ja den er god nok. Jeg har selv indhentet materiale hos SKAT og det er fuldt lovligt. Det kan virke lidt "for kreativt", men metoden er godkendt og alm. praksis ved en del leasing i øjeblikket.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

22-12-2009 kl. 10:09

Så må vi vel forudse et lov-indgreb, der lukker dette hul også.

I forvejen er vort skattesystem jo som et samisk samleje - lap på lap !

bruger siden
11-12-2004

22-12-2009 kl. 12:21

Nej jeg vil også lige sige at når du ringer til dem for at spørge til Lars, kan du jo også spørge til mig. Jeg har heller ikke noget som helst med dem at gøre. Nada...

Jeg oprettede tråden fordi det netop kunne være et interessant alternativ for mange af os bilnørder herinde.

bruger siden
11-12-2004

22-12-2009 kl. 12:29

Emnet er oppe i medierne i dag.

Det er fuldt lovligt. Det er EU der kræver muligheden.

Bilbranchen er vist lidt splittet over det. Nogle er for andre er imod.

Men i bund og grund handler det om at man kun betaler regafgift for den periode bilen kører på de danske veje. f.eks hvis den kun kører i landet 3 år. Så betaler man kun for 3 år.

Hvis du køber en ny bil nu. Så betaler du hele reg.afgiften når du køber.

Det lyder ganske smart må man sige. Om ikke andet kan det jo være at regeringen finder ud af at der må laves om på reg.afgifterne, så de er mere konkurrencedygtige.

Men lad os nu se hvad der sker.

Jeg har ikke regnet på noget endnu. Men det ligner bestemt en god mulighed.