Bilbasen Forum
VW Touran 2,0 TDI PD vs. Seat Altea 2,0 FR PD
Kasper Fodgaard Holm-Jørgensen
bruger siden
13-09-2006
24-09-2007 kl. 14:37
Profil slettet
24-09-2007 kl. 22:24
Mvh. A.
Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003
24-09-2007 kl. 22:41
Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003
24-09-2007 kl. 22:41
Kasper Fodgaard Holm-Jørgensen
bruger siden
13-09-2006
25-09-2007 kl. 10:32
og tak for jeres inputs!!
Jo det er netop som van der er tanker om at skaffe enten den ene eller den anden. Jeg skal netop bruge den høje trækkraft, da jeg engang imellem skal trække den lokale roklubs bådtrailer.
Her er det så igen forvirringen hos mig bliver endnu større, da Alteaen netop er godkendt til de 1400 kg med drejningsmoment på 350/1800 rpm, mens f.eks. Suzuki Grand Vitara GLS er godkendt til 2000 kg med drejningsmoment på 300/2000 rpm - det er jo den omvendte verden!! :o)
Jo, jeg synes bestemt også Alteaen virker som et godt valg, også pga. design og meget-for-pengene-issuet, men nemt at finde rundt i tallene, dét er det bestemt ikke... ;o)
mvh Kasper
Kasper Fodgaard Holm-Jørgensen
bruger siden
13-09-2006
25-09-2007 kl. 10:41
og tak for jeres inputs!!
Jo det er netop som van der er tanker om at skaffe enten den ene eller den anden. Jeg skal netop bruge den høje trækkraft, da jeg engang imellem skal trække den lokale roklubs bådtrailer.
Her er det så igen forvirringen hos mig bliver endnu større, da Alteaen netop er godkendt til de 1400 kg med drejningsmoment på 350/1800 rpm, mens f.eks. Suzuki Grand Vitara GLS er godkendt til 2000 kg med drejningsmoment på 300/2000 rpm - det er jo den omvendte verden!! :o)
Jo, jeg synes bestemt også Alteaen virker som et godt valg, også pga. design og meget-for-pengene-issuet, men nemt at finde rundt i tallene, dét er det bestemt ikke... ;o)
mvh Kasper
Profil slettet
29-10-2007 kl. 19:51
Hvad motor der sidder i har ingen betydning.
Årsag til det er egenvægten der afgør det er at det ikke må være sådan at traileren "skubber" bilen væk under opbremsningen.
Hvis ikke der er nogen der har prøvet det, så er det meget ubehageligt at bremse en cykel med en cykeltrailer der vejer mere end cyklen og personens vægt tilsammen, cykeltraileren skubber simpelhen cyklen rundt ved hårde opbremsninger. Det samme vil ske hvis traileren er tungere end bilen, hvilket self er farligt.
Profil slettet
29-10-2007 kl. 19:53
Hvad motor der sidder i har ingen betydning.
Årsag til det er egenvægten der afgør det er at det ikke må være sådan at traileren "skubber" bilen væk under opbremsningen.
Hvis ikke der er nogen der har prøvet det, så er det meget ubehageligt at bremse en cykel med en cykeltrailer der vejer mere end cyklen og personens vægt tilsammen, cykeltraileren skubber simpelhen cyklen rundt ved hårde opbremsninger. Det samme vil ske hvis traileren er tungere end bilen, hvilket self er farligt.
Ole Jørgensen
bruger siden
05-03-2007
26-02-2008 kl. 22:20