Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

vw polo 1,2 tdi 75 hk.hvad kører din bil pr ltr.holder den hvad vw opgiver den til

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2012 kl. 22:24

Har for nylig prøvet den 1,6 90 hk version som skulle kunne kører op til 27km pr ltr men det er vist svært.nu vil jeg hører jeres erfaringer med den mindre motor version.syntes du den holder hvad den lover eller er der også langt til det som bilfabrikken lover,hvor langt kører du på en tankfuld.? og hvad er dine erfaringer med denne bil.. mvh kenn .c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2012 kl. 09:00

Jeg har en kollega der har sådan en, og han pendler 200 km hver dag på arbejde i den. Her i vintermånederne kører han 25 på en liter, mens han i sommers nåede næsten 29 på literen frem og tilbage. Så det er skam ikke svært, hvis man som chauffør er i stand til at køre økonomisk. Men vejret, vinterdæk og specielt meget by og motorvejskørsel med alt over 110 trækker voldsomt ned.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-02-2012 kl. 09:19

Som udgangspunkt skal du IKKE regne med at ramme det opgivne tal fra fabrikken. Det kræver at dit kørselsmønster er helt perfekt, samt vejr og vindforhold er optimale.

Men hvis du f.eks måske har ca 50 km på arbejde. Og det er fordelt mellem motorvej, landevej, og kun en smule bykørsel, og at du kører stille og rolig økokørsel, så kan du vel godt være heldig at ramme måske 25-27 på literen. Men så skal du også tænke dig godt om, og kører fornuftigt.

Hvis du f.eks. skulle beregne brændstofforbrug, så ville jeg ikke regne med mere end MAX 25 på literen. Og nok snarere 23 km/l. Det er nok mest realistisk

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2012 kl. 21:58

hej

det er sådan at jeg har prøver en 1,6tdi model 90 hk og den skuffede meget dels med et forbrug på 5,5 dvs ca 18km pr ltr.men måske er den alm 1,6 75 hk også en mulighed.

men jeg vil da tænke over jeres foreslag.

mvh kenn

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2012 kl. 08:24

kenn christoffersen skrev:
hej

det er sådan at jeg har prøver en 1,6tdi model 90 hk og den skuffede meget dels med et forbrug på 5,5 dvs ca 18km pr ltr.men måske er den alm 1,6 75 hk også en mulighed.

men jeg vil da tænke over jeres foreslag.

mvh kenn

Hvordan kørte du så? Var motoren gennemvarm? Med vinterdæk? Koldt vejr? Som en længere oppe nævner, så er det kun hvis der decideret er noget galt med bilen, hvis man ikke er i stand til at få den til at køre det opgivne. Så læs trafikken bedre og hav en lettere fod.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 10:59

Ja man skal nok kun købe diesel hvis man pendler 1-2timer ad gangen, derved opnår man god drifts temperartur og god forbrændning. Og det er rigtigt at mange siger at man får mere ud af at tage en 1,6 90hk tdi, da den har et noget større moment, og derved er lettere at få til at gå langt på literen. men der skal lidt mere til en blot en hlav time ad gangen.

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2012 kl. 13:57

hej.

jeg har 35 km til arb hver vej og kører 30000 km pr år så km pr ltr spiller en stor rolle.

men er 1,2 poloen virkelig så dårlig ? i fornold til 1,6 modellen.

mvh kenn

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 14:12

Hej Kenn

Dårlig er den vel ikke, men man siger at jo større literydelse en bil har, jo mere træktraft og hk har den. Det er afgørende tit og ofte for en god økonomi. Den skal ikke bruge helt de samme kræfter som 1,2 på at komme på ønsket hastighed, og holde hatigheden.