Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW Golf Variant TSI eller TDI?

Bjarne Møller

Bjarne Møller
bruger siden
31-10-2003

08-01-2008 kl. 21:20

Jeg overvejer at købe en ny Golf Variant. Jeg har et årligt kørselbehov på 20.000 km. Jeg er i tvivl, om jeg skal vælge den nye TSI motor med 122 HK, eller om jeg skal vælge en 1,9 TDI med 105 HK. For mig at se, så er det største spørgsmål, hvad afskrivningerne vil være på TSI'en om 4-5 år, hvor de fleste familiebiler på brugtmarked sikkert vil være dieselbiler. Jeg har regnet ud, at der blot er en besparelse på ca. 1.500 kr. om året ved TDI'en, når jeg indregner brændstof, forsikring og grøn afgift. Er der nogle som har et godt råd, eller går i de samme overvejelser?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2008 kl. 21:29

Jeg ville personligt tage benzin TSI'en. - alene gangkulturen taler for det. TSI'en har fået meget ros af anmelderne mens 1,9 TDI har fået mange tæsk på grund af lydniveau og gangkultur.

Det er jo ikke sikkert, at diesel vil dominere markedet om nogle år. Vi har jo først nu set de rigtige moderne benzin-motorer som TSI fra VW, T-Jet fra Fiat. Alle sammen fremragende motorer med rigtig god gangkultur, trækkraft samt økonomi.

Personligt tror jeg 1,9 TDI vil tabe en del værdi på brugtmarkedet, når VW nu lancerer nye moderne commonrail diesel-motorer med bedre gangkultur end de gamle TDI.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg