Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW GOLF V 1,6 FSI

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2006 kl. 11:40

Altså, det med vinduerne kører den gale vej er jo en åbentlys fejl alle jo kan se skal rettes. De må da have sat et relæ omvendt i eller noget.

Men det ved jeg ikke noget om, men jeg ved, at insprøjtningssystemet i rigtig mange biler siger en ubehagelig lyd i måske 2 sekunder ved start. Jeg kender samme lyd fra en Mitsubishi Galant og en Nissan Primera, hvor der ikke er noget galt - det lyder bare sådan.

Så vidt jeg ved har en FSI et ret avanceret indsprøjtningssystem (direct) og måske kan det være lyden bare ER sådan.

Men selvf. lyder det sært, at personen i det andet indlæg ikke har dette problem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

02-03-2006 kl. 19:23

Hej Jimi,
De første af Golf 5, især 1.6 FSI har/havde mange "børnesygdomme" fra starten. Du har simpelthen fået en "mandagsbil", desværre:-(. Kræv bilen lavet på værkstedet og den bliver ikke afleveret før den er i orden!!!
Motoren lyder ikke godt, så måske den simpelthen skal udskiftes???? Jeg er inde for branchen, så du må stå på din ret og få en advokat til at kigge på sagen. 15 gange på "værkstedet" er for meget!! Kræv evt. en tilbagekøbssag. Mvh. Jakob

Jens Henriksen

Jens Henriksen
bruger siden
21-01-2006

02-03-2006 kl. 20:22

Problemet med ruderne der kører ned i stedet for op kan skyldes for høj friktion mellem ruder og dørrammen. Det kan ske hvis der er lagt toningsfilm på eller der har samlet sig snavs. Prøv at rense både ruder og listerne og spørg evt. solfilm-montøren om han kan anbefale noget at "smøre" med.

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2006 kl. 22:33

Du skulle have købt en japaner, de er også meget pænere ;)

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2006 kl. 22:33

Jeg købte en ny golf 1,6 fsi sportsline i juni 2004 og har haft problemer med den siden jeg fik bilen. Den er stadig ikke i orden. Er der andre der har haft eller kender til problemer med golfen??? Der har været følgene ting ved bilen : Kølerhjelm var skæv, lys i begge make-up spejle defekt, airbag skiftet i begge sæder, airbag lampe lyser igen pga et stik under sæde, begge sæde rammer skiftet, elruder foran kører ned når den skal køre op (lavet 4 gange uden held), indikator for motorfejl lyste under kørsel, alle 16 ventilløftere skiftet, starter skiftet, motoren siger en mærkelig lyd når man starter den kold (lyder som en diesel motor i et par sek) De kan ikke finde fejlen..?? og så skulle der vist ikke være andet jeg lige kan komme på. Jeg har haft bilen på værksted over 15 gange, og sidste gang var i mandags og den siger stadig den lyd ved start og elruderne kører stadig ned istedet for op. Her gik jeg og troede at vw var noget af det bedste, men har så hørt fra flere der har problemer med deres vw. Bla en passat der er utæt i bagdøren og en polo med utæt baglygte og defekt speeder styring. Transporter med vandpumper der ryger efter 90.000 km osv.. DET ER DA FOR SVAGT VW