Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ville ikke starte!

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2007 kl. 20:22

Hej.. Da jeg havde fri idag fra arbejde og ville starte min bil "Fiat grande Punto 1,3 JTD" Ville den ikke starte! Lod den forvarme, også prøvede jeg at starte! den ville næsten ikke dreje motoren rundt, og nøglen gik ikke automatisk tilbage når man slipper den. Den fortsatte med at køre på starter, kilkkede som en gal og lys inde indstrumentet blinkede som en gal.. skyndte mig at slukke. Ringede er efter til Fiat 24timer servie. De sendte Falck ud. Falck konstaterede at mit batteri var færdig.! Batteri færdig på en helt ny bil!!! Købt fået den 18/10-07 Hva sker der lige for fiat! Vi har ikke haft andet end bøvl med den Fiat! Den kører ellers super! Fejl vi har haft/bøvl vi har endnu! 1. Forruden dugger helt vildt. Så man skal skrabe is af. Et tykkere lag! 2. Ingen olie manglede 0,8L efter at have 3500km 3. begge bagdøre lukkede mærkeligt op! Sjovt nok det viste fiat alt hvordan man skulle ordne det.. "Længere skrue i" Hmmm 4. Plast ved højre ved udstigning for neden bag knækket! "bliver skiftet af fiat" 5. Bil vil ikke starte. 6. da falck manden skulle sætte booster til batteri, Konstater jeg at olie pinden ikke sider rigitg på sin plads. den er slet ikke sat ordenlig i! Træls med alt det bøvl på en ny bil...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2007 kl. 20:39

Synes jeg har hørt den kommentar før! smiler

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2007 kl. 08:47

1. er invendig.. smiler
Har haft 23 biler og det er den første der er så meget galt med! og især duggen på forruden. TOTAL TRÆLS.. Fiat siger de ikke kan gøre noget ved det..!

Var hos fiat idag med bilen. Det var lige før jeg ikke engang kunne få en låne bil! Hva sker der lige for Als motor i ÅbenrÅ..

Brugte endda fiat 24 timers service igår og de sendt en falck bil ud i morges for at starte den igen. de kom til aftalt tid. Godt gået Falck!!!!

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-12-2007 kl. 15:29

Undskyld jeg lyder lidt fordomsfuld.

Men Italienske biler er noget jeg helst ikke vil eje.
De er bare generelt dårligere end næsten alt andet.

Men surt med dine kedelige oplevelser.... Håber du får dem fikset...

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2007 kl. 15:56

Hej Claus

Jeg har peronligt aldrig ejet en Fiat , men det lyder godt nok som om der er nogle kvalitetsmangler på din.
Grande Punto er ellers en flot bil, der så vdt jeg har hørt skulle give Fiat sorte tal på bundlinjen igen.

Jeg vil lige give min kommentar vedr. dug/is indvendig på forruden.

Jeg går ud fra at du er i stand til indstille luftcirkulationen op på forruden. Såfremt dette ikke er nok må der være en eller form for blokering i luftkanalerne, der reducerer luftmængden til forruden. Det kan være hvad som helst: et stykke papir, en gammel serviet fra madpakken, et lukket spjæld, fejl i styringen af spjældene der dirigerer luften i den ønskede retning eller noget helt andet.
Det bør være en enkelt sag for værkstedet at checke - og bemærk at selv en lille forhindring kan betyde stort fald i luftmængden der blæses op på forruden.
Du kan evt. også forsøge at lukke dyserne til sidevinduerne - hvis det er muligt, for at optimere luftmængden til forruden.

Jeg håber ikke det kommer så langt - Men såfremt Fiat giver op overfor problemet ville jeg kræve handlen tilbage. Bilen kan jo ikke føres sikkerhedsmæssigt forsvarligt hvis ruden konstant dugger til.
Det kan godt være at Fiat er designet i Italien, men en ny (moderne) bil skal kunne afrime forruden uden problemer.

mvh Kim

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

17-12-2007 kl. 16:49

Hvad er alt det for noget pis med at Fiat og Italienske biler er noget lort fordi der går et batteri og der er flækket et dørpanel, er sgu da ingenting i forhold til MANGE andre fabrikanter.... Toyota har lige tilbagekaldt en stor ladning, det kan ske for alle... Så at de fordomme der med at Italienske biler ikke har kvalitet i orden burde udvide deres horisont istedet for bare at høre på hvad andre folk siger.. Du har købt en bil til en pris som INGEN kan konkurrer med og er alligevel utilfreds.. Det er en ny bil og derfor skal den da også være i orden, uden tvivl, men det er et særtilfælde men det er for helved ikke noget der er sværere end bare tag ind til forhandleren og han giver dig et nyt batteri..

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

18-12-2007 kl. 10:16

Man kan så sige du ikke rigtig har læst på lektien for jo, Fiat, alfa og lancia har lige kaldt en stor portion tilbage på grund af fejl i bremsekablerne, så hva er det for noget fis med at fiat ikke laver den slags service...
Man skal bare se på det med åbne øjne i stedet for med de fordomsfulde...
Nu koster en Corolla jo f.eks også ca dobbelt så meget som en Grande så det har vist også en kæmpe del at sige,..

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

18-12-2007 kl. 12:55

Faktisk er jeg af den overbevisning at bilpanel deltagere undgår at kommentere på produkterne, og bør afgive svar efter erfaring og evne. Mon ikke Claus Olsen skal rette direkte henvendelse til sin forhandler, eller autoriseret FIAT forhandler, der sikkert retter fejlene uden beregning, bl.a grundet bilen alder. Hvis Claus Olsen har lavet et fejlkøb, kan han jo efterfølgende sælge sin bil, da jeg forstår hans indlæg, som en information til andre om de udfordringer der er i at købe en ny bil. Generelt har der ikke været specifikke fejl og mangler på Fiat Gr. Punto, og rigtigt nok er en serie indkaldt for bremse eftersyn, da der KAN være risiko for bremseslange defekt, som KAN medføre bremsesvigt.

Sidst rettet: 18/12-07