Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

vedr. priser på biler på www.mobile.de

Kenneth Haggren

Kenneth Haggren
bruger siden
25-01-2006

01-06-2008 kl. 22:12

Jeg påtænker at importere en bil fra tyskland. Når man er inde på mobile.de synes jeg der er en del priser man kan "vælge" mellem... Jeg vil gerne tage ned som privatperson og købe en bil - hvis dette er muligt. Jeg synes jeg har prøvet så godt som muligt at læse mig frem til begrebet "MwSt. ausweisbar", men kan jeg ikke lige få det slået fast en gang for alle? MwSt. ausweisbar betyder det at det er de kontanter jeg skal have med? og der så er betalt moms af bilen? MwSt. ausweisbar betyder det at jeg skal regne med at have 19% mere med i kontanter? og der først herefter er betalt moms? Desuden opererer Mobile.de med "brutto" og "netto" priser? Hvad er dette så? Skal jeg bruge et dansk cvr nr til noget? Kan jeg komme ud for en situation hvor de kun vil sælge til et firma f.eks? på forhånd tak... Vh. Kenneth

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

02-06-2008 kl. 18:17

MwSt. ausweisbar betyder at du kan få momsen tilbage hvis du har et firma og fører bilen ud af Tyskland. Det er ingen fordel for dig da momsen er 19 % i Tyskland og 25% i DK.

Det du skal betale er altså det beløb som står på prisskiltet.

Brutto og netto priser har jeg aldrig set, men refererer uden tvivl til med/uden garanti. I mange annoncer står der "nur für Händler oder Export" hvilket fortæller forhandleren ikke vil sælge bilen med garanti til en Tysker.

Det kan sjældent betale sig at kikke på de biligste biler, de kan være i en ret sølle stand.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg