Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

vdr. bevist svindel?

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

12-02-2011 kl. 22:01

Har i dag været så uheldig at skulle køre min far til fyn fra KBH for at købe en bil ( gammel spand ). Han køber den og den er nysynet her for 2 uger siden og ja ikke en pæn bil men alligevel. Vi kommer hjem, jeg går ind på nettet lige for at se om der er pant i bilen, det er der, 2x gange bilens købspris. Han blir sur og overtaler mig til at vi køre tilbage med bilen, da manden ikke tager telefonen, vi når så ikke til broen før bilen går død og vil ikke mere, så nu holder den der. Manden tager stadig ikke telefonen desværre. Kan vi gøre noget overhovede ? Er lidt surt hvis han får lov til at slippe afsted med det, men er da glad for min far kun mistede 8000,- plus transport omkostninger. Mange tak for jeres ekspertise ;)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-02-2011 kl. 23:35

Køb da for guds skyld aldrig en gammel bil på djævle øen fyn. Det er lære penge, det kan du godt hilse den gamle og sige. idag findes der meget af den slags, og det er slemt på øen. jeg syns i skal glemme det og komme vidrere. Det vil blive alt for dyr at anlægge sag mod en mand som sikkert er insolvent iforvejen. Kør den til skrot, og ta de 1500 hvis i overhovedet kan det. Forespørg måske hos politiet inden i afhænder den. I skulle jo nødig hænge på noget.

Mvh

Dette indlæg blev 12-02-2011 23:37 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-02-2011 kl. 09:08

Nej, Kenn
I har ikke været uheldige, i har ikke gjort forarbejdet ordentligt.

Ja, undskyld, men vi kan jo lige så godt kalde en spade for en spade.
Det FØRSTE man gør INDEN man køber en bil privat er at tjekke om der er tinglyst pant i bilen.
Dernæst får man en fagmand til at tjekke bilens tilstand.

Iøvrigt, så er en bil til 8.000,- at sidestille med en lottokupon, du kan være heldig eller du kan trække en "nitte".
Det er vist det sidste i jeres tilfælde.

8.000,- er dyre lærepenge, men vær dog glad for at det ikke er mere.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

13-02-2011 kl. 12:12

Man får nu heller ikke meget bil for 2666 kr.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

13-02-2011 kl. 15:58

Regn lige på det. hvis den er omregistret har faderen jo overtaget gælden, som er 2 gange bilens købspris, og han skriver jo at det kun har kostet 8000.- altså er bilens pris 2666 + restgæld øhhhh

hvis bilen ikke er omregistret er det tilbage til sælger og se hvad der kan presses ud af ham af kroner !

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

13-02-2011 kl. 17:16

Virker til manden tar den tilbage, falck har transporteret den over til ham her i formiddags på hans regning og ja, så sender vi nøgler og papirer, så må vi se om pengene kommer ind på kontoen en af dagene i den kommende uge.

Har hermed været ude og købe en anden idag, ingen gæld og nysynet, og den kører da også endnu, så må man håbe for min far ;) haha