Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2006 kl. 09:08

De næste kilometer bliver billige? Den betragtning skal man lige huske at tage højde for service og skift af forskellige ting jo så vil komme i den periode så alt er relativt. Men du kan jo starte med at få et par bud på din nuværende bil hos en forhandler bare overslag så du ved hvor meget der er tale om, så er det alt andet end lige nemmere at forholde sig til. Du kan også bruge bilbasen her eller bilpriser osv til at få en ca. pris fra en forhandler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

01-11-2006 kl. 14:16

Se om du kan finde en Colt med samme specifikationer - bare 1 år ældre og med den kilometerstand du regner med at have på den om et år. Så har du vel et ret godt bud.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2006 kl. 14:52

Den er jo svær. Dels, er værditabet størst det første år - og det er den igennem. Dels, hvis du køber en ny bil nu, er det jo stadig en næsten ny bil du bytter ind med.

Morten Ryberg

Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004

01-11-2006 kl. 21:56

Har du kendskab til Thule BackUP 900? Boks til montering på trækkrogen. Måske det var en løsning i en periode.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2006 kl. 22:42

Tak for de kommentarer, jeg vil naturligvis stadig gerne høre meninger om emnet. Det skal lige siges at jeg ikke er så meget i tvivl om prisen på min bil, mere omkring fornuften i at skifte. Det er jo rimeligt dyrt at skifte. Jeg tænker på hvor meget min km. pris bliver de næste par år, inkl. alt. Alternativ 1 er at beholde og dermed taber jeg værditabet. Alternativ 2 er at skifte bil, dermed taber jeg værdi tabet på den nuværende + hvad det koster at skifte + værditabet på den jeg skifter til ... den er svær.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2006 kl. 22:46

Den der boks ser interessant ud, den kunne nok have barnevognen. Jeg vil helst undgå barnevognen på en alm. cykelholder, da den bliver meget beskidt og man alligvel skal have stofkassen i bilen, med boxen bag på kan man jo have den i tørvejr. Der må dog være noget begrænsning på hvor meget sådan en box må indeholde af vægt, nogen erfaring med det? Det må også rykke tyngdepunktet en del bagud i bilen.

Morten Ryberg

Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004

01-11-2006 kl. 23:00

I følge datablad for boksen må den max lastes med 60 kg. Men vægten af en barnevogn tror jeg ikke man vil kunne mærke, selv om den hænger bagved.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2006 kl. 23:09

Nej, det er i hvert fald en billig løsning på pladsproblemet, som jo kun er der på de lange ture. Med 42.000 på under 2 år, siger det jo også lidt om at vi godt kan li at køre en tur :-) Og bilen er vi meget glade for, så måske det kan lade sig gøre af den vej.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2006 kl. 14:17

Jeg har en Mitzubishi Colt 1.5 Instyle, fra 1/1 2005. Alt i udstyr, fartpilot, alufælge + vinterdæk, træk etc. En rigtig fin lille bil, som har tjent os godt i 42000 km, uden der har været det mindste i vejen. Vi er nu blevet forældre og har brug for en stc. indenfor det næste års tid. Men men men, spørgsmålet er om det kan betale sig at sælge bilen nu, med det store værditab der har været. Eller vil det bedre kunne betale sig at vente et års tid, ud fra den betragtning, at de næste kilometre bliver "billige". Spørg endelig hvis i er i tvivl om spørgsmålet.