Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2011 kl. 12:16

Jeg har luret på at købe en slutfirser/starthalvfemser ME 190D eller 200D. Er pt ved at undersøge hvad der findes i Tyskland. 190 D har tilsyneladende en vægt på 1180 kg hvorimod en 200 D forskellige steder opgives til 1280 kg eller 1340 kg. Det er jo ikke helt ligegyldigt da man af biler fra dengang betaler reel vægtafgift og da der går en grænse ved 1300 kg fra en dyr til en meget dyr kategori :-) Hvilken vægt kan jeg regne med ? Hvor kan jeg få den rigtige vægt på en 200 D`er oplyst ?

Dette indlæg blev 30-01-2011 12:17 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2011 kl. 15:38

På den database som jeg har kigget i www.autoscout24.de er vægten opgivet som "leergewicht" altså med tom tank.

Men samme bilmærke kan måske have nogle små modificeringerne årgangene imellem så der forekommer en forskel på 50-60 kg.

Så jeg efterlyser egentlig bare nogle ejere af 200D`eren - om hvad I betaler i vægtafgift og om I kender til denne "problematik" :-)

Jesper: Hvad mener du med "få bilen vejet..."? Kan man få dem til at veje bilen i forbindelse med told/registreringssyn så det er denne vægt der medtages på registreringsattesten og som der betales vægtafgift af ??

Dette indlæg blev 30-01-2011 15:41 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2011 kl. 16:48

Det vil jeg prøve.

Du har i hvert fald hjulpet mig en del videre - så mange tak for det Jesper :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2011 kl. 20:10

Det har du nok ret i Christian. Jeg er selv ca. 185 cm, og det er jo ikke så fedt hvis man får drømmebilen ... og ikke rigtig kan sidde i den alligevel. Jeg synes også en del bedre om W124 udseendet - altså 200`eren . Det er ligesom "den rigtige" Mercer:-)

Har i øvrigt prøvet at kontakte skat om det med vægtafgiften ...uden held. Gu`ved hvordan nogen overhovedet kan ringe til dem med de svartider ?!
Det lokale synsted mente at det ville være en god ide med en vejeseddel, men var også sikker på at skat allerede har den rigtige vægt på en 200D´er, for den er typegodkendt i Danmark.

Mon det betyder at en evt vejeseddel "overruler" en typegodkendt vægt???.
Han mente i øvrigt ikke det ville være en god ide at lade reservehjul, bagsæde og motorhjælmen "blive hjemme" når bilen skal vejes.
"Uh nej - de tricks kender skat alt for godt allerede " sagde han :-)

Dette indlæg blev 14-02-2011 21:41 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2011 kl. 23:33

Jeg tror det er en benzin, men det var et godt link, for firmaet du henviser til har 2 stk 190 D`ere, hvor det er omtalt at de er "vejet til 1100 kg" og dermed til 2210 kr i ½ årlig afgift.
Så det er åbenbart muligt at møde op ved registrerings-synet med sin importbil med en vejeseddel i hånden, som er gældende for den vægtafgift der skal betales.