Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2006 kl. 11:16

Nej, det har egentlig stået på on and off siden jeg købte den for 16 måneder siden. Men dørfoliet, hvorfor skulle pollenfilteret så være gennemvædet?

Mvh,

Frederik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2006 kl. 20:07

Jeg har bla en polo 1,4 fra 97 og har ikke bemærket at den er utæt, men vil da lige tjekke den. Har ikke hørt om det problem før

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

03-09-2006 kl. 20:55

Hej Frederik,
Fejlen er at dine drænhuller i vandkassen er stoppet til med blade eller lign. De skal renses for at løse dit problem med vand ned igennem pollenfilteret! Drænhullerne renses let ved at løsne plasticafdækningen under forruden og rense der igennnem!Der er et hul i v. og h.side. Mvh. Jakob

Profil slettet

Profil slettet

04-09-2006 kl. 10:38

Hej igen,

Ja det kunne sagtens have været det - men min mekaniker siger, at det er selve pladen som har fået en bøjning da jeg selv har taget pladen af, for at rense pollefilteret. Så kan man jo lære ikke at rode med sådan noget selv :)

Mvh,

Frederik

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

04-09-2006 kl. 16:28

Hej Dan, Pollenfilteret sidder i v. side, når man står med klappen åben og kigger på motoren. Løft plasticafdækningen i v.side ved at tage gummilisten af og du kan lige kommme til at skifte filteret med lidt god vilje :-) Mvh. Jakob

Profil slettet

Profil slettet

04-09-2006 kl. 16:28

Hej!

Jeg har en Polo 1.0 fra 1996 som jeg er rigtig glad for. Mit probleme er dog, at der ved regnvejr, ofte trænger så meget vand i højre side af bilen, at der står vand i bilen. Pollenfilteret er også altid gennemblødt, så jeg går ud fra det er der igennem, det kommer ind.
Jeg talte med en fyr forleden, som havde nøagtig samme problem, så jeg tænker det er en generel fejl.
Er der nogle, som kender mere til det?

Mvh,

Frederik