Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Ustabil tomgang
Thomas Arensbach
bruger siden
11-01-2006
06-07-2010 kl. 17:24
Ang. 2006 Mazda 6 2,0 Touring st.car 5d
Jeg har for ca. 14 dage siden købt mig en Mazda 6 2,0 Touring st.car. Den havde ustabil tomgang når den var varm på den måde, at når man holdt stille for rødt lys hoppede den op over det normale ligesom den faldt ned under det normale. Skete dette kom den først op på normal tomgang når motoren begyndte at køle. Jeg har nu været hos forhandleren, som solgte mig bilen. Det blev mig her oplyst, at man har renset gasspjældet, dog er tomgangen ikke blevet meget bedre. Nogle, der har en idé om, hvad min bil fejler? Jeg har jo stadig min garanti og skal have det lavet.
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
08-07-2010 kl. 09:06
Manlger et årstal på bilen...
Det er lidt svært at vide hvilken fejl det kan være når man ikke kender motormodellen...
Men kør den da til mekanikeren og få det lavet... Som sagt er der jo garanti og det skal jo laves til fulde...
Det er lidt svært at vide hvilken fejl det kan være når man ikke kender motormodellen...
Men kør den da til mekanikeren og få det lavet... Som sagt er der jo garanti og det skal jo laves til fulde...
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
09-07-2010 kl. 13:25
Hej Thomas,
Jeg havde helt samme udfodring med min Mazda MX5 fra 1998.
Når jeg holdt stille og især når det var varmt, stod motoren utroligt dårligt i tomgang.
Jeg har også fået renset mit gasspjæld, men det afhjalp ikke problemet.
Kører du kort ture i din Mazda? Jeg kører normalt ikke lange ture og sjældent på motorvej.
Min mekaniker anbefalede mig, at køre en god lang tur med lidt omdrejninger for, at få blæst motoren igennem.
Det gjorde jeg igår og nu går min MX5'er markant bedre i tomgang.
Så hvis du kører korte ture og sjældent på motorvej, så prøv at tage en god tur på motorvejen og sørg for, at give motoren nogle omdrejninger.
Forklaringen er, at motoren kokser til hvis du ikke giver den lidt at leve af :)
Jeg havde helt samme udfodring med min Mazda MX5 fra 1998.
Når jeg holdt stille og især når det var varmt, stod motoren utroligt dårligt i tomgang.
Jeg har også fået renset mit gasspjæld, men det afhjalp ikke problemet.
Kører du kort ture i din Mazda? Jeg kører normalt ikke lange ture og sjældent på motorvej.
Min mekaniker anbefalede mig, at køre en god lang tur med lidt omdrejninger for, at få blæst motoren igennem.
Det gjorde jeg igår og nu går min MX5'er markant bedre i tomgang.
Så hvis du kører korte ture og sjældent på motorvej, så prøv at tage en god tur på motorvejen og sørg for, at give motoren nogle omdrejninger.
Forklaringen er, at motoren kokser til hvis du ikke giver den lidt at leve af :)