Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Undervognsbehandling

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2008 kl. 11:29

Hejsa Jeg har købt en ny Peugeot 207 Hdi SW, som jeg får sidst i februar. Anbefales det at man undervognsbehandler en sådan bil med det samme, og hvilken behandling skal man vælge? Vh martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2008 kl. 11:57

Spørg forhandleren hvilken slags det skal være. Det kan godt være at han siger at det slet ikke er nødvendigt, og nye biler er helt fantastisk beskyttet osv., men....
Udover at beskytte karrosseriet, kan det også forlænge livet af diverse undervognskomponenter, som tit er helt ubehandlede, og så tror jeg på at en bil der er blevet beskyttet jævnligt er en bedre brugtvare, når du engang skal sælge igen.
Vh Anders

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

30-01-2008 kl. 12:27

Ja og plus det at det lydisoler, såfremt at man får den sprøjtet i hulrumme, fjerner det mange gange lyden af metal.

Søren Damgaard Jensen

Søren Damgaard Jensen
bruger siden
24-11-2003

30-01-2008 kl. 14:04

Hvilken form for undervognsbehandling man skal anvende er der jo lige så mange delte meninger om, som der er produkter. Jeg selv vil aldrig anvende andet end Dinitrol - men det er også meget pga. Skalborg Undervognscenter, der yder en virkelig god service og gør en helt kanon stykke arbejde.

Men så igen har jeg også hørt fra en, der tidligere har været i branchen, at Dinitrol skulle være et af top produkterne, og at man skulle holde sig fra fx. Pava

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

30-01-2008 kl. 15:07

Få den behandlet hos pava, det anbefaler peugeot selv, så får du heller ikke problemer med garantien på bilen.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2008 kl. 16:14

Enig i at den skal undervognsbehandles.
Det er mere det enkelte undervognscenter, og deres omhyggelighed der bør bestemme valget end navnet på produktet.

Jeg ville KLART få den behandlet med det samme INDEN levering ( og ikke efter ca. 4 måneder som Thomas ville vælge )

Jeg mener at det vigtigste er at hindre "den første rustdannelse", da den danner grobund for de gennemtærringer som du en del år senere ikke kan hindre uanset hvor stor indsats du laver mod rust.

Per Rasmussen

Søren Damgaard Jensen

Søren Damgaard Jensen
bruger siden
24-11-2003

31-01-2008 kl. 11:49

Gengiver lige en udtalelse af en fagmand fra et andet forum:

Hej alle i der gerne vil ha` jeres bil godt anti rust beh.

Undertegnede har i mange år haft job som sælger/konsulent/tekniker i rustbeskyttelsebranchen, først Dinitrol, dernæst for Fina og sidst for Suvo, jeg kom rundt på alle typer rustbeskyttelsestationer, og mens jeg kørte( i 8 år ) for Suvo, ja da købte jeg DINITROL til mine biler. Jeg købte i 1998 en Mercedes Benz 350 SL fra 1971, den var beh. med Suvo, ( i IKAST),der var rustbobler i panelene, de blev skåret op, og der var ikke skygger af rustbeskyttelse i dem ! den havde også fået PAVA i 1994, og det var jeg faktisk glad for, for efter rep. kunne jeg sprøjte dem i Dinitrol, jeg har med mange timers forbrug og meget olieopløser fåer undervognen rengjordt for SUVO SKIDT og PAVA.
Skal i havde jeres bil Anti Rust beh. og det skal i, da skal i finde et godt MERCASOL eller DINITROL Center, de afmonterer hjul, inderskærme m,m. for kun på den måde kan de rustbeskytte bilen, og deres produkter holder- i en skala fra 1 til 100, der får Mercasol 95, Dinitrol 94, Tektrol 90 ( Jørgen Omsen i Odense, gl. Dinitrol mand, tektrol kommer fra Holland, navnet sammensat af Tecktyl & Dinetrol) tecktyl 85, Pava 65, Suvo (Noxydol som det hed da jeg solgte det for Fina i Vejle) 40, man skal huske på at Suvo det sorte, er et genbrugs produkter, så det indholde en del Whit Sprit (terpentin), så om Du bruger SUVO eller dieselolie kommer vel ud på det samme, så overvejer Du at bruge penge på Suvo/Pava- ta´ da fruen med ud til en god bøf og en fl. rødvin.

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 22:11

klart nok at peugeot anbefaler pava, hvem mon var direktør for peugeot danmark da aftalen med pava blev indgået og som er direktør for pava idag. Hans Bruun.... det har ikke noget med selve produktet at gøre

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2008 kl. 16:19

Et stort ja til Pava / Dinitrol behandling, der intet på en ny 207, jeg er selv maler på et Peugeot værksted
Mvh B. Nielsen