Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Ulykke med en last bil
Profil slettet
01-09-2011 kl. 12:35
Jeg parkeret min bil bagved en lastbil i dag fordi jeg lige hurtigt skulle smide et brev i den nærmeste postkasse. Da jeg kom tilbage (fra afstanden) så jeg, at lastbilen bakkede ind i min bil, med det resultat, at mit nummer plade foran hang løs og var tæt på at falde af. Da jeg fik fat i chaufføren, fortalte han, at min bil holdte lige uden for parkeringsbåsen mærkningen, og det sådan set er min egen skyld.
Jeg vil bringe sagen op til mit forsikinrgsselskabet, men ved ikke om jeg vil få medhold i sagen idet det var en hurtigt standsning, og ikke en parkering. Hvordan ser I på sådan en sag?
Derudover er mit nummerplade foran helt ødelagte, hvor meget vil det koste mig at få et nyt nummer plade?
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
01-09-2011 kl. 17:07
Jian:
Det Chaufføren har sagt til dig passer altså overhovedet ikke.
Der er påkørselsforbud i DK. Så uanset om du holder ulovligt parkeret eller ej, så må han ikke ramme din bil. Så han er uden tvivl erstatningspligtig overfor eventuelle skader på din bil.
Som andre også har nævnt, bør du få tjekket din bil grundigt. En lastbil trykker altså meget godt på. Så der kan være skjulte skader.
En Ny nummerplade koster 590 kr.
Det Chaufføren har sagt til dig passer altså overhovedet ikke.
Der er påkørselsforbud i DK. Så uanset om du holder ulovligt parkeret eller ej, så må han ikke ramme din bil. Så han er uden tvivl erstatningspligtig overfor eventuelle skader på din bil.
Som andre også har nævnt, bør du få tjekket din bil grundigt. En lastbil trykker altså meget godt på. Så der kan være skjulte skader.
En Ny nummerplade koster 590 kr.
Serg H
bruger siden
27-11-2004