Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Uha uha Saab 9-5 på afveje....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-10-2010 kl. 05:11

Ja man kan splitte alt ad hvis det er det man ønsker. Saab 9-5 med opel motor og kabine indmad....ringere bliver det vist ikke. Dårlige materialer, man må håbe kunderne tænker sig om 2 gange inden de vælger en ny 9-5. Måske de Saab glade skal vente lidt på den nye 9-3 med bmw motor og sikkert også lidt andet godt fra bmw. Det er da godt Spiker iHolland har indset at der skal andre boller på suppen, for at fastholde et kræsent publikum/købere. Underligt som Saab nu bliver splittet op i flere enheder, det kan næsten kun gå galt. ....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2010 kl. 08:10

Hvad er forskellen på Saab og Ford, Citroen, BMW, Renault ? de gør det alle sammen

Soren Kjær Strøbech

Soren Kjær Strøbech
bruger siden
06-01-2004

24-10-2010 kl. 15:47

Jeg kan godt nok heller ikke følge dig.

SAmmenlignet med A6, 5 serie, E-klasse og S80, er SAAB'en med den grundpris du finder ved ingangsmodellen klart den mest interessante.

Bilen køre fremragende og det er da kun materialevalget i kabinen med kan klæage over.

BMW maskiinerne vil jeg sige kun gør en god bil endnu bedre.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-10-2010 kl. 16:04

Ja de gør det alle. Ford smider tildels franske motorer i deres biler. Saab og bmw er i manges øjne kvalitets mærker, og er da også tydeligt hvad angår komponenter og materialer. men kommer selvfølgelig an på øjnene der ser.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-10-2010 kl. 16:18

Grundprisen tjae var det 500 og noget.....Det kan man også handle en A6 ind til. Du kan også få godt 100k i rabat hvis du tager en demo 520d f10. Bmw motorerne kommer først i Saab 9-3 fra 11-12. Det er 9-5 jeg syns er lidt træls. Er da sikker på at bilen som sådan køre godt, men er da synd og skam at man vælgere opel ,materialer i kabinen, med uergonomisk rat tilfølge. Jeg vil tro mange der i forvejen er Saab ejere gerne ville betale 20.000 mere for den manglende kvalitet mm. i kabinen. Det er relativt små penge, men Gm har jo sikkert spottet en mer fortjeneste. Men det er måske nu man kan tale om smag og behag. Grundprisen .....jeg ved ikke helt, blot fordi den ligger under de andre i segmentet, at man syns det er ok med Opel look a like. Men Saab 9-3 bliver sikkert interersant.

Obs. Et forbrug på lidt over 12km/l i den mindste benziner m turbo 180hk er ikke godt nok efter min mening. Lad os nu lige se hvor mange de får solgt.

Dette indlæg blev 24-10-2010 18:19 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-10-2010 kl. 16:22

Kommer sikkert an på hvad man kommer fra af bil når man sætter sig ind i et sådan dyr. Kan bare godt ærge en at de har valgt denne opsætning til en ellers halvdyr svensk bmw

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-10-2010 kl. 02:46

Jeg tror nu ikke jeg skal have en saab, men syns da den ser lidt fræk/sporty ud, ude fra. Kan se nogle vil bruge argumentet omkring pris, og så er det jo ikke med hjertet. hmm troede da at saab kørere var mere kritiske. Syns måske det var lidt synd at sætte den sammenligne den med Audi bmw mv. Tror nu heller ikke de får solgt særlig mange af dem.

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2010 kl. 20:20

Tag ud og prøv den nye 9-5, eller hvilken som helst anden Saab for den sags skyld...
NG9-5 har indtil videre banket: Audi a6, Volvo S80, Mercedes et eller andet i test. Rent faktisk har den kun tabt til BMW, hvor den iøvrigt blev fremhævet på bedre køreegenskaber.
Alle GM's turbo motorer er udviklet af Saab på baggrund af en Holden motor, så kan det da godt være at nogen af dem er produceret i Rüsselheim, al udvikling af 4 hjulstræk ved GM, lå ligeledes ved Saab, ligesom de havde andel i udviklingen af el-biler. Men der er jo ingen der beskylder en Opel for at køre med Saab motor :-)
Alle deler teknik i dag, men der er jo ingen der punker Audi A3 for at være en golf, en Volvo S80 for at dele med Mondeo osv. Der er ikke mere end 30% komponent fællesskab Insignia og Ng9-5.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-10-2010 kl. 02:39

Banket og banket er vel et hårdt ord. Det er vist en sandhed med modifikationer.....kan være at dens svenske med søster ikke kan være med. De måtte ta en model med 220hk for bare at være lidt med. Måske du skal tjekke prisliste på en sådan model. Måske ved andre det ikke , men bmw og Audi kan du sagtens trække prisen ned på, så de bliver endnu mere gunstige ang pris. En Saab har jo allerede tabt en 1/3 ved at stå i udstilling. Man skal huske at vælge Dynamic drive til bmw'en, så køre den om hjørner med de fleste. Saaben er ingenlunde interrersant for køre folket, og ja en motor der endnu ikke kan præstere en bedre økonomi er lidt for dårlig. Lidt synd at volvo vil dele dele og ikke mindst motor med ford.....uha, men omvendt godt at focus rs har fået 2,5t motor fra volvo, det rykker. Hmm tjae "de" blev jo nok nød til at skrive lidt pænt om 9-5. Nu er det jo altså ikke alle mærker af biler der er gode at dele motor og komponenter med.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-10-2010 kl. 17:50

Man kan vel godt diskutere om mit indlæg er rigtigt sat op eller hvorvidt det har relevants. Men vi har jo alle ret til at have en mening om tingene.

Det kom sig nok af at jeg har læst og set test af omtalte bil. Syns personligt ikke at det er særligt smart at stoppe opel ind, men dette er jo min personlige mening. og så teste den op mod nogle af de store. Ja man kan jo mene om det hvad man vil, men man har jo lov til at debatere det, så længe det foregår på en rimelig sober måde. Og nej læs nu igen opad i de forskellige svar jeg har givet omkring 9-5. Der står jo også at jeg syns den er fræk og sporty at se på, men at jeg ikke mener den gør sig blandt nogle af de andre i test. Stadig min personlige mening. Du spørger til mine erfaringer.....hvad er det helt konkret du ønsker at vide?? Har da en del erfaring med biler og viden på området.

Og jo jeg syns personligt at bmw skulle have stoppet den Dynamic undervogn i bilen som standard, så dens køreegenskaber kan være på højde med den gamle 5 serie eller Saab om du vil.

Mvh

Dette indlæg blev 30-10-2010 18:02 redigeret af dets forfatter.