Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tysk importerede biler ?

Nick Davidsen

Nick Davidsen
bruger siden
22-05-2004

08-09-2005 kl. 12:57

Du skal ikke være bange for at købe importbiler men især omkring kilometergaranti skal du bruge din sunde fornuft. Selvom den har garanti findes der utallige måder at ændre km.tallet på. Kun hvis der forfindes en orig. servicebog kan du begynde at tro på km.tallet. Men de helgalvaniserede audi´er du nævner har altid stået som et godt køb for mig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

08-09-2005 kl. 13:20

Har selv rigtig god erfaring m. import biler. Min bror og jeg har begge hentet VW Golf II henholdsvis m. 72000 km og 140000 km. Min far har netop hentet en Audi A6 92000 km. Alle har kørt uden problemer og Audi'en desuden gennemgået FDM test uden anmærkninger. Men kig efter service bog, om kabinen er i pæn stand og sidst men ikke mindst kig i motorrummet. Vi har selv været meget kritiske i vores valg, og så mange biler som i vores øjne ikke så troværdige ud.

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2005 kl. 16:53

Ja, det har nemlig også undret mig. Kun ældre har kørt disse biler. Forhandlerne skrive sjov nok i salgsannoncerne hvornår de er født, typisk ml. 1920 og 1930. Hvorfor gør de ikke det på nyere biler mon ? Som om alderen skulle være et kvalitetsstempel?
Snakkede med en forhandler der sagde at de selv hentede dem hos private i tyskland, det samme sagde en anden forhandler sjovt nok! Og derfor bliver jeg lidt mistænksom over for denne type bilsalg. Og kilometer garanti ??? - ja, det hørt før at sælgere af sådanne biler piller ved kilomerertælleren, det har jeg jo ingen mulighed for at checke?

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2005 kl. 20:00

Har selv købt en tysk importeret Audi 80 s med knapt 200.000
km på tælleren. da motoren brød sammen efter
få tusinde km fik vi vores mekker til at gå den efter han var sikker på den mindst havde gået det dobbelte. Så det er nemt at blive snydt

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2005 kl. 00:50

ved køb af en importeret bil skal der helst følge en komplet service bog med, orginale papirer på bilen osv. Det er vist den bedste måde at finde ud af om alle oplysninger passer. Har selv set på importeret biler og der blev alle papirer fremvist. Der vil altid være nogen som forsøger at snyde. En service bog kan blive gentrykt. Dvs at hvis service bog bortkommer laver man en ny. Men for at være sikker på at det er den originale kan du se oplysningerne forrest i bogen. De oplysninger bliver kun ført i bogen af den første forhandler. Og der står alt. og forhandlerens stembel fra ny af skal være synligt. Så hvis den er stemplet i danmark og de siger den er importeret passer det ikke

Profil slettet

Profil slettet

12-10-2006 kl. 13:04

Det bliver mere og mere almindeligt at se bilforhandlere sælge tysk importerede biler eks. Audi 80/100, til billig penge og kilometer og uden rust m.m. Så vil jeg høre om nogen har erfaringer med den type køb? Hvad skal jeg være særligt opmærksom på ?