Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tiptronic eller DSG autom

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2006 kl. 19:06

Hej Søren Jeg vil anbefale en seat altea, DSG gearkassen er en meget god gearkasse, den har to koblinger, dvs at den hvis du fx kører i 3. gear så er den ene kobling i 3. gear og så har nr. 2 kobling allerede 4. gear klar.. det sikrer at gearskiftet bliver meget hurtigt og blødt. Så jeg vil anbefale DSG gearkassen. den bygger på at meget smart og nyt koncept. den skifter gear ca. 4 gear så hurtigt som man selv ville kunne skifte gear + at når næste gear er klar allerede inden man har skiftet til det, vil overgangen forgå mere "glidene" og blødt. Så håber du kan bruge min besvarelse. kan i øvrigt sige, min forældre har en Altea(også på gule plader) og jeg synes den kører rigtig godt og der er meget plads foran. man sidder også rigtig godt i sæderne, så den er helt okay til at kører længere tur i. Også et dejligt rat i øvrigt. Hilsen Mads.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Friis Sørensen

Søren Friis Sørensen
bruger siden
29-01-2006

11-11-2006 kl. 19:06

Jeg overvejer at købe en gulpladebil og kigger på Seat Altea og Peugeot 307. Jeg vil gerne have en med automatgear.
Er der nogen der kan vejlede mig med hvilken type gearkasse der er bedst. Hvad er forskellen på de to typer automatgearkasser? Umiddelbart har jeg på fornemmelsen at brændstof økonomisk så er en DSG at foretrække. Er det rigtigt?
Tak for hjælpen. Mvh Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg