Bilbasen Forum
Tilfreds med Skoda Fabia Greenline.
Profil slettet
26-03-2009 kl. 19:43
Steen Brüel
bruger siden
10-03-2007
09-04-2009 kl. 18:27
tak for svar....jeg har lige spurgt omkring erfaringer med en sådan øko-øse, da jeg lige har bestilt én...og jeg kan se at du har samme erfaringer som jeg efter 20.000 som jeg har efter 2 * 20 km :-)
Har kørt flere dyrere mærker og seneste en V70, men det er næsten skræmmende så meget plads, udstyr og driftsøkonomi der er pakket sammen i den lille karosse - jeg glæder mig, specielt til brændstofforbruget :-)
MVH
Steen
Profil slettet
09-04-2009 kl. 20:54
m.v.h. Niels Erik
Steen Brüel
bruger siden
10-03-2007
25-04-2009 kl. 00:14
jeg har nu haft min Greenline Combi i en uge og har trillet knap 1000 km., og jeg kunne knap nok være mere tilfreds. Økonomien ligger på ca. 22 km/l med blandet motorvej/by, der er plads til golfbag´en incl. køller på tværs, og den høje gearing er kun en bagatel i byen, men til gengæld intet mindre end fantastisk på motorvej....det er nemt at komme til at køre for hurtigt i 5. og et par gange har jeg helt glemt 5. da selv alm. motorvejshastighed klares perfekt i 4. :-)
Til stadighed overrasker det mig hvor relativ kvik bilen er i specielt 2. og 3. gear hvor der er brug for det - jeg savner faktisk ingenting og har stort slået chip-optimering ud af hovedet, selv om lidt bedre træk under 2000 o/m ville være "nice to have"...., men man kan sagtens leve uden.
Min eneste anke er "cykel-hjulene" - 14" fælgene bliver "gemt" til vinterhjulene i 185/60 og så sætter jeg nogle 195/55/15 eller måske nogle 205/45/16 (som på "sport") på bilen.....den sejler lidt i sving og vind med den tynde og høje Greenline-montering.
Jeg er sikker på at jeg også på længere sigt bliver glad for bilen og det er lige før jeg ikke savner automatgearet fra den gamle V70 særlig meget :-)
Jeg er stadig helt oppe at køre over hvor meget plads, udstyr og velfungerende mekanik man kan få for 180.000 (demo) nu til dags i sådan en "før-serie-polo".
Tak for gode svar medens jeg ventede på bilen.
Steen