Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tilfreds med Skoda Fabia Greenline.

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2009 kl. 19:43

Ang. 2009 Skoda Fabia 1,4 TDi 80 GreenLine Combi 5d Efter at have kørt 20.000 km med min fabia greenline, kan jeg kun udtrykke min glæde ved samme. Kører langt på literen, god vejbeliggenhed( 15" fælge) alt fungerer. Den lidt støjende adfærd ved kold motor opvejes rigeligt af den kultiverede adfærd ved hastigheder over 90 km /timen. Har tidligere haft både wv passat og skoda octavia. Begge dejlige biler, men kan ikke sammenlignes, da pris og motorvalg er usammenlignelige. For mig at se er den væsentlig bedre udstyret og større end wv polo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Steen Brüel

Steen Brüel
bruger siden
10-03-2007

09-04-2009 kl. 18:27

Hej NE,
tak for svar....jeg har lige spurgt omkring erfaringer med en sådan øko-øse, da jeg lige har bestilt én...og jeg kan se at du har samme erfaringer som jeg efter 20.000 som jeg har efter 2 * 20 km :-)

Har kørt flere dyrere mærker og seneste en V70, men det er næsten skræmmende så meget plads, udstyr og driftsøkonomi der er pakket sammen i den lille karosse - jeg glæder mig, specielt til brændstofforbruget :-)

MVH
Steen

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2009 kl. 20:54

Jeg er sikker på at du efter at have kørt en hel del kilometer i din nye " greenline " vil du som jeg acceptere og forliges med de unoder der følger med en tre cyl. dieselmotor. jeg følte i starten en irritation over at fjerde og femte gear,s skift ligger lige omkring 8o-90 km i timen, men fidusen er at mán med det samme hører på motoren at den ønsker gearskift, idet den hakker lidt. Hvis du beholder de 14 tommer hjul den er monteret med fra fabrikkens side, vil du formentlig opnå en endnu bedre kørselsøkonomi. Jeg valgte 15- tommer hjul fordi det medfører en bedre vejbeliggenhed ved moteovejskørsel. Du har ret i at udstyret er fromidabelt, og at den er ganske rummelig.
m.v.h. Niels Erik

Steen Brüel

Steen Brüel
bruger siden
10-03-2007

25-04-2009 kl. 00:14

Hej NE,
jeg har nu haft min Greenline Combi i en uge og har trillet knap 1000 km., og jeg kunne knap nok være mere tilfreds. Økonomien ligger på ca. 22 km/l med blandet motorvej/by, der er plads til golfbag´en incl. køller på tværs, og den høje gearing er kun en bagatel i byen, men til gengæld intet mindre end fantastisk på motorvej....det er nemt at komme til at køre for hurtigt i 5. og et par gange har jeg helt glemt 5. da selv alm. motorvejshastighed klares perfekt i 4. :-)

Til stadighed overrasker det mig hvor relativ kvik bilen er i specielt 2. og 3. gear hvor der er brug for det - jeg savner faktisk ingenting og har stort slået chip-optimering ud af hovedet, selv om lidt bedre træk under 2000 o/m ville være "nice to have"...., men man kan sagtens leve uden.

Min eneste anke er "cykel-hjulene" - 14" fælgene bliver "gemt" til vinterhjulene i 185/60 og så sætter jeg nogle 195/55/15 eller måske nogle 205/45/16 (som på "sport") på bilen.....den sejler lidt i sving og vind med den tynde og høje Greenline-montering.

Jeg er sikker på at jeg også på længere sigt bliver glad for bilen og det er lige før jeg ikke savner automatgearet fra den gamle V70 særlig meget :-)

Jeg er stadig helt oppe at køre over hvor meget plads, udstyr og velfungerende mekanik man kan få for 180.000 (demo) nu til dags i sådan en "før-serie-polo".

Tak for gode svar medens jeg ventede på bilen.
Steen