Bilbasen Forum
Til kamp mod Audi-tyranniet
Profil slettet
03-05-2011 kl. 16:34
Dette indlæg blev 03-05-2011 18:43 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
03-05-2011 kl. 18:13
Jeg er overbevist om at det er tilfældigt at det lige var Audier alle 3 gange.
Jeg kører dagligt ca 130km hvoraf de ca 90 er motorvej, og her oplever jeg ofte den form for kørsel, men af alle slaks biler, både dyre og billigere, store og små.
Der sker desværre noget med nogle mennesker når de stiger ind i en bil, og du har været uheldig at møde 3 af dem.
Hilsen Lars.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
03-05-2011 kl. 18:32
Jeg forstår godt at du kan blive frustreret over visse billister. omkring køretøjets art ( audi) vil jeg sige at du sikkert har ret. Selvfølgelig er der sikkert også andre mærker der er rådden i kanten.
Det minder mig om at i 2004 kommer jeg kørende fra vejle mod lillebælt, og der er rimelig meget trafik. Jeg ligger i venstre spor da inderspor er fyldt op af langsomt kørende biler mv. jeg overhaler dem med ca 130-140.
Bagved kommer en Audi A8 mørkeblå op bag ved mig og giver mig det lange lys, til trods for at han kan se at jeg ikke kan komme ind i inderspor. Hmm eller kunne han nu også se det, for han var lidet af vækts , lille halvtyk mand. Han overhaler mig så efter jeg kunne komme til at trække ind. Jeg trækker herefter ud igen, idet de køre ca 100km/t i inderspor. Jeg sætter hastighed til ca 120, og hvem når jeg op bag ved i yder spor. Den lille tykke mand der ligger nu med 100km/t, jeg venter lidt, men giver ham så det lange lys. Han flytter sig ikke en meter. Jeg sætter langtlys på og dytter af ham adskillige gange. Jeg truer ham med armen og peger ind i nødspor, så trækker han ind og nødbremser. Og ja jeg må indrømme at jeg gjorde det samme. Men kørte igen, for ellers havde jeg slået ham til lirekasse mand. Gad vide om det er den samme vi har mødt.
Igår var den så lidt gal igen, en audi kommer rygende op bag ved på E45 syd, og jeg ligger igen i venstre spor for at komme forbi en række biler. Han køre ligelovligt tæt. Da der bliver fri i til at komme i inderbane trækker jeg denne gang ind og gearer ned, og så får V6'eren her fuld pedal. Audi kaj ville ikke lege med denne gang, men viste helt tydeligt ingen respekt for sine med trafikanter, med måden han køre op bag ved folk og bremser. Ovenikøbet på motorvej ved rimelig høj hastighed.
Men John jeg er ret sikker på at nogle af dem der nu har fået en Audi, tiltider tror de er John Kristensen,-)
Dette indlæg blev 03-05-2011 18:37 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-05-2011 kl. 18:41
Og kan da også helt klart nikke genkendende til det du skriver.
Dog vil jeg lige sige at heldigvis er det ikke et generelt problem, men bare mere at man kan sige: Hvor er det typisk.
Jeg har også oplevet jævnligt at dem der tager sig nogle gevaldige friheder i trafikken tit er dem der kører i de finere mærker, og måske nok især Audi.
Men det handler i den grad også om hvad det er for et statement man gerne vil udsende når man vælger en Audi. Det er jo et klokkeklart signal om at man gerne vil vise at man har en økonomisk formåen der er noget ud over det sædvanlige, og derfor vælger man en Audi.
En meget fornuftig person med samme økonomi, ville nok vælge en Volvo i stedet for.
Men Dem der vælger en Audi er som regel dem der har noget at skulle have sagt(Ledere eller mellemledere). Og de kan nogen gange godt have tendens til at prøve at bestemme hvordan det skal foregå i trafikken.
Jeg ville ikke selv være ked af at vælge en Audi. Men det er da kun pga at man i det mærke kan få lidt ud over det sædvanlige. Meeen BMW står altså på 1. pladsen...
Profil slettet
03-05-2011 kl. 20:16
Som der også bliver nævnt, så kunne et svar være at det er ledere og mellemledere, som er vant til at tingene kører som de bestemmer, og dette behov for bestemmelse tager de så med ud i bilen, på vej hjem fra arbejde.
Det er en decideret farlig adfærd, da de oftest ligger med få meters afstand til den forankørende, og gør at den forankørende føler sig presset, og selv kommer til at skabe en farlig situation, da man pludselig får mere travlt med at glo i bakspejlet hele tiden, istedet for at læse trafikken fremad.
Men igen, dette er blot mine erfaringer, men pudsigt at høre at andre har oplevet lignende :-)
T i
bruger siden
17-06-2006
03-05-2011 kl. 20:48
Det kan være alt fra gulpladebiler, prestigevogne, gamle vrag, håndværkerbiler, budfirmaer, biler med anhænger, lastbiler, motorcykler etc. Så dybest set alle andre trafikanter.... ;-)
Ps.
Men rart at høre at folk herinde ikke forfalder til "modprovokationer".....eller??
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
04-05-2011 kl. 05:27
Det første er en forståelig iritation over visse mennesker der åbenbart ikke kan finde ud af at køre ordenligt, og vise hensyn/ respekt i trafikken.
Det andet emne er en i mine øjne jalosi/ misundelse over at nogle har valgt at købe en Audi.
Drop misundelsen venner, Audiejerne kører ikke specielt dårligere eller bedre end de fleste andre, men det kan være at man lægger mere mærke til den markante front på de nyere Audier.
Hilsen Lars.
P.S. jeg kører forresten selv i en ældre Audi
H P
bruger siden
06-01-2004
04-05-2011 kl. 11:58
john nielsen skrev:
Jeg ved ikke hvad de tror de er (nogle af de der audi-ejere) - om de tror de samtidig med købet, har købt fortrinsret til vejene? ( i så fald er der noget de har misforstået).
Måske er der tale om, at de føler de er mere end vi andre? (os der kører i små øko-biler).
Vi skriver 2011 og Janteloven lever i bedste velgående :-)
Fordi at du 3 gange på 14 dage har haft den oplevelse med en Audi, gør altså ikke ejerne af dette bilmærke til nogle særligt forfærdeligt mennesker.
De sidste 14 dage har jeg set 3 Mercedeser der alle var gået i stå i vejkanten, betyder at alle Mercedes går i stykker?
Kære John.
Det er da irriterende at blive "presset" i trafikken, men op med humøret, det er forår og solen skinner, brug tiden på noget positivt.
Profil slettet
04-05-2011 kl. 14:23
Længere oppe i tråden er der en der konkluderer, at jeg må være misundelig - hvilket jeg slet ikke kan nikke genkendende til. Undrede mig bare over, at det var tre nyere store audi'er der var aggressive.
Der bliver også skrevet et sted, at tråden er ligegyldig - det mener jeg langt fra den er, da problemet åbenbart er stort kan jeg læse.
Det generelle billede er, at det så er et tilfælde, at det er Audi'er og at det lige så godt kunne være andre mærker.
Den der med, at vi så bare kan blive inde i højre spor og ligge mellem lastbilerne - synes jeg er for langt ude. Højre spor på motorvej er fart op til 110/130 km/t og når jeg kører det jeg må (110/130), så har jeg og andre ret til at ligge der uden at blive chikaneret af andre utålmodige/travle sjæle.
Selvfølgelig skal man trække ind i højre spor når der er plads - men mange gange er der slet ikke tid til, at flytte sig før man har en anden bil på anhængertrækket.
Så til dem der kører for aggressivt - tænk mindre på jer selv og lidt mere på de andre i trafikken!.
Dette indlæg blev 04-05-2011 14:42 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-05-2011 kl. 14:39
Thomas Hansen skrev:
Så bare bliv i højre vejbane, så slipper i for problemet, er tættere afkørslerne og sparer enorme mængder brændstof og CO2 ved at køre 90 eller 100 som lastbilerne.
Du misforstår problemet Thomas, problemet er ikke at dem der føler sig pressede af firmabillisterne kører 90 eller 100 km/t, men netop kører det de må, hhv. 110 og 130, men at disse firmabillister kører 10-15 km/t mere, og ikke vil afpasse deres hastighed, så de holder en behørig afstand til forankørende, men blot vil frem, og så må alle andre vige bort.
Vh CS
H P
bruger siden
06-01-2004
04-05-2011 kl. 15:24
Kristian Jørgensen skrev:Henrik Pedersen skrev:
Det er da irriterende at blive "presset" i trafikken, men op med humøret, det er forår og solen skinner, brug tiden på noget positivt.
Der er ikke nogen grund til at forklejne problemet. Det er i mange situationer direkte farlig adfærd og kan få alt andet end positive konsekvenser. Mange Audi-ejere er tilsyneladende ligeglade, men de er som sagt ikke nødvendigvis værre end andre.
Jeg prøver ikke at forklejne noget, men 3 gange på 14 dage, helt ærligt !, så er det da vist heller ikke et større problem.
Jeg har iøvrigt en "fidus" som jeg selv bruger: Hvis der kører en "presser" bagved, så sæt farten ned så den passer til den afstand idioten bagved holder. Og træk så ind ved først komne lejlighed.
Der er jo også en anden type "idioter" som kører ude i det yderste spor med højeste tilladte hastighed, og nægter at trække ind, fordi "man må jo ikke køre stærkere" DEN type pisser mig lige så meget af.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
04-05-2011 kl. 21:01
Du har vist misforstået mig, jeg mener at tråden med agresive bilister er helt i orden, men den kammer over der hvor man generaliserer et bestemt mærke.
Og læg mærke til at jeg skrev en ældre Audi, den er 15 år gammel, så du behøver ikke være misundelig, du har sikkert også råd til sådan en, hvis det var det du ville.
Hilsen Lars.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
07-05-2011 kl. 20:06
Jeg oplever det ofte med alle bil mærker her i dk.
Jeg vil ikke hænge noget op på janteloven, hvis man føler sig ramt af den er det jo udelukkende fordi man intet har at ha' det i, og man ved andre har fundet ud af det! - så er det sidste svage argument janteloven...
Men det er nu sjovt at det ofte er de dyreste familiekasser der laver mest ballade på vejene. Det beviser vel netop at de personer der higer efter at dokumentere deres eget værd igennem bilens signalværdi, måske netop er den gruppe der har allermindst overskud! når jeg møder en "rigtig bil" kører ejeren sjældent hasarderet.
Gad vide hvilket bilmærke der får flest fartbøder i dk - det opgøres internt i rigspolitiet men man ønsker ikke at offentliggøre den statistik.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
07-05-2011 kl. 23:08
carsten møllesøe
bruger siden
29-09-2009
08-05-2011 kl. 17:41
Du skriver når du møder en "rigtig" bil det er Audi måske ikke ??? hvad er en rigtig bil da så???
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
08-05-2011 kl. 19:01
Jeg holder stadig på at det ikke har noget med mærket at gøre, men snarre lidt med HK, og meget med personen at gøre.
Dette underbygger jeg på at jeg havde en kollega der kørte i en gammel Ford Sierra 2,0 dok, og han kørte meget tæt og råbte ad folk, hvis de ikke opførte sig som han ville have det.
Hilsen Lars