Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

TDI taber trækkraft

Profil slettet

Profil slettet

27-03-2006 kl. 07:16

Det lyder præcis som det jeg selv har været ude for. Du skal sikkert have skiftet din luftmassemåler (LLM). Det er en lille dims der sidder på luftslangen (kan ikke lige huske hvor), som fortæller computeren hvor meget luft der ryger igennem. Da min bil begyndte at opføre sig, som du beskriver det, læste jeg på om LMM'en på nettet. Det er åbenbart et kendt problem på VW's 1,9TDI. Deres LMM har det med at blive beskidt/slidt så den ikke giver de rigtige signaler. Hvi s computeren ikke tror der er særlig meget luft, så vil den heller ikke lukke op for dieselen, da den alligevel ikke kan blive forbrændt. Du kan købe en ny for lidt under 1000kr fx på www.bokstuning.dk gå ind under shop. Mvh. Stephan.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Karsten Møller Poulsen

Karsten Møller Poulsen
bruger siden
16-09-2003

27-03-2006 kl. 18:14

Hej Stefan og Jan
Tak for de gode råd...bilen oser ikke og der er autoriseret service på bilen, så de ved forhåbentligt hvordan dieselpumpen skal justeres ;o)
Jeg springer ud i at skifte LMM'en

Karsten Møller Poulsen

Karsten Møller Poulsen
bruger siden
16-09-2003

27-03-2006 kl. 18:14

Hej
Jeg har en Audi A6 1,9 TDI 90 HK, årg. 1995. Den trækker fint ved lave omdrejninger, men ved ca. 2800 omdr. taber motoren trækkraft meget pludseligt. Det mærkes mest i de højeste gear. Bilen har kørt 310.000 km.
Er der nogen der kender problemet/løsningen??