Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

TDI-140HK- problemer???

Peter Christensen

Peter Christensen
bruger siden
25-05-2006

01-08-2007 kl. 11:26

Jeg overvejer at købe en Touran 140 TDI, men har hørt at denne motor har en tendens til at "smide" topstykket. Er der nogen der ved noget? På forhånd tak. PC

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2007 kl. 14:07

hej peter
Du skal ikke være bange for at købe en TDI!!! Det er en af verdens bedste diesel motor. Min svoger har en passat 2,0 TDI har køret ca 85000km uden problemer og det er en dejligt køre maskine med masser af HK og NM. Jeg har en audi A3 1,9 TDI som har køret lidt over 300000 km har aldrig haft problemer med motor

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

01-08-2007 kl. 14:35

Kan måske komme an på hvilken dag på ugen den er produceret, en af mine kære tyske kolleger hader den af et godt hjerte. Han har netop fået udskiftet sin Passat stationcar 2,0 TDI 140 hk med en Volvo S60 diesel, for Passaten gav for mange problemer. Første gang jeg så bilen var den 10 måneder gammel, men havde været på værksted 13 gange pga. reparationer, jeg ved ikke hvilke fejl der var tale om men det drejede sig om motor, el og udstyr (almindeligt service er ikke med i de 13 gange). Det fortsatte men han opgav at tælle og her da en var 18 måneder gammel opgav han, ikke kun pga. reparationerne men fordi den også var begyndt at ruste.

Med venlig hilsen Kim

Peter Christensen

Peter Christensen
bruger siden
25-05-2006

01-08-2007 kl. 22:19

Jeg kan se i andre fora, at DER ER topstykkeproblemer(se eksempelvis www.vagcars.dk), så mere specifikt vil jeg gerne have svar på, hvor stort omfanget af problemet er, og om der på et tidspunkt er sket en forbedring af motoren, så dette problem ikke længere opstår.
Håber, at nogen sidder inde med lidt hardcore viden.
Mvh
PC