Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Svært at opnå fornuftig pris ved privat salg / skambud!

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

19-10-2010 kl. 15:40

Halløj Et spørgsmål: Har lige solgt en Fiat Panda 2003, 80.000 km, pæn/velholdt etc. Tilsvarende biler står ved billigste forhandler til ca. 50-55k. Min stod til 41,9k og havde egentlig regnet med at den var solgt privat i løbet af ganske kort tid (evt. med et mindre afslag) Istedet tog det godt og vel et par måneder, med et utal af useriøse henvendelser "hurtig handel 30k?" etc. Havde et par lidt mere seriøse bud, der dog stadig var langt under prisen, men endte med at sælge til en forhandler, til prisen. I min verden virker det lidt skævt at det er en forhandler der vil give mest (han manglede den dog til en kunde) og at privatkøbere tror at de kan købe til 60-65% af forhandler prisen. Det er første gang jeg har oplevet dette. Har jeg bare været uheldig, er det pga. det er en lille, "usexet", ældre bil at man får alle skambudene eller?? Nogen erfaringer?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2010 kl. 16:42

Samme erfaring, det var forhandleren som ville gi mest.

Får år tilbage kunne jeg nemt tjene mellem 2-5000 kr mere end det jeg selv gav for bilen, men de tider er forbi :-(

Folk tror at de kan få det hele for det halve

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2010 kl. 16:57

Ja det er jo også min oplevelse. Fik den bedste pris hos forhandleren (også når man ser bort fra rabat ved ren handel) - og mindst bøvl.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

19-10-2010 kl. 22:23

Tak for svarene, kan forstå at det ikke er en enestående oplevelse.

Er i øvrigt enig i at mange privatsælgere er for optimistiske mht. pris.

Men min pris var netop den laveste for en tilsvarende bil. Prisen var omkring 20% lavere end billigste forhandler, men stadig fik jeg primært useriøse henvendelser.
I øvrigt som oftest kun henvendelser via sms eller mail. hvor folk stort set ikke interesserer sig for stand etc. men kun vil vide om de kan handle via et skambud.
Normalt ville jeg forvente at stand etc. var primært og at man ville se/prøve først og så se om man kunne blive enige om prisen.....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-10-2010 kl. 00:04

Narj men nu er det pt. sådan at markedet går lidt op og ned....har fornylig set en 08 og en 09 model panda til ganske små penge, mener det var imellem 60 og 70.000kr. man må så sige at den panda du havde vil der uundværeligt komme lidt pres på prisen. Men tiderne er vist lidt dårlige for visse biler. Og folk vil gerne have tingene til det halve.

Har selv lige forsøgt at sælgen en ganske fin mondeo v6. Men kunne se at folk med op til 2år ældre bil ville have mere elller det samme, og deres biler havde gået 30-40.000 mere. jeg gjorde endda opmærksom på at den bil jeg har, er gået efter helt i sømmene. Har endda renoveret klima anlæg, dinitrol , ny undervogn mv. Ting der ville have kostet folk mange penge, og som de sikkert får lov at betale hvis de tager en af de andre biler. Men måske er tiden ikke inde til den slags biler. så nu regner jeg med at en forhandler aftager den. Gider ikke det bøvl med folk. Sænkede indda prisen med godt 30.000, hørte intet. Utroligt bilen er end ikke 5år endnu. Forhandler ville ca give 5000 mindre end den stod til på bilbasen. Har solgt flere biler herinde, men var bla. næsten ny hond jazz med udstyr, og til en pris ingen kunne være med på. Solgte også 4mdr gl C_Max, den røg også hurtigt, men havde de rigtige hjul og farve og fuldt udtyret med alt hvad man kan tænke sig, incl. sprit nye vinterhjul. Besparrelsen for køber var godt 35-40.000

Mvh

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-10-2010 kl. 09:38

Hej Thomas.

Jeg har ligeledes oplevet det du nævner.
Hovedproblemet er, tror jeg, at der er langt færre købere og større udvalg af den slags biler.
Hvis en kunde overvejer en 7 år gammel Panda, så vil han blive rådet her i forum til at købe en helt ny til 95.000,-
Det "vrimler" med nye biler i Pandastørrelse der koster under 100.000,- det er DER kunderne går hen.

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2010 kl. 14:41

Mange af de "skambud" der kommer, er fra nogle af de små "rendestens-firmaer", hvor en Wupti-Pede-look`alike Karl-Smart tror at han kan tjene en formue på at købe biler til 40k og sælge dem til 80 uden at røre en finger.
De interesserer sig ikke synderligt for standen. Bilen skal jo bare skydes af igen til en sagesløs forbipasserende.

Finanskrisen har så gjort at de ikke altid tjener en formue, så derfor bliver skambudede mere og mere groteske.

Det som Thomas oplever høre ikke engang til i den grelle afdeling.
30K i indkøb for en bil som en forhandler sælger fra 50K. Der skal påregnes binding af kapital i en del måneder. Afslag og reklamationsret til ny kunde.

Yderligere har Panda været prissat gunstigt som nyvogn de senere år, så der skal ikke betales mange basse-ører i banken for en ny Panda. Dette har selvfølgelig også gjort brugtbilspriserne på Panda lidt mere "nervøse"
Mvh Per

Dette indlæg blev 21-10-2010 14:42 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2010 kl. 16:21

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-10-2010 kl. 17:30

Klager ikke over værditabet i forhold til den "endelige salgspris", da jeg kun tabte 5400,- på halvandet år, det må siges at være ok ;-).

Men alle de useriøse bud undrede mig en smule....

Dette indlæg blev 21-10-2010 17:39 redigeret af dets forfatter.