Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Subaru Forester 2.5 XT 2006/07

kasper bech

kasper bech
bruger siden
17-01-2006

10-06-2007 kl. 22:59

Hejsa, Nogen af jer herinder der har en Forester 06/07? Kan I fortælle lidt om jeres erfaringer med den? Olieforbrug, service, benzinforbrug, mavesnurren når den fyres af fra 0, hehe... Mvh Kasper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 11:34

Hej Kasper.

Jeg har "kun" en 2005 model med 211 HK, 0-100 på 6,3 sek.

Præcis denne model er kåret som den mest driftsikre bil i 2006, med
færrest fejl, efter en masse km.

Min erfaring er indtil videre gode, jeg har nu kørt 65000 km, ikke påfyldt noget olie, alt funker. Jeg kører 10 km/l selvom den får lidt gas, så det synes jeg er godt gået, kræfterne taget i betragtning. Service har også været billige indtil nu max. 2500 pr. besøg. Skal ind efter hver 15000 km.
Den har 3 års garanti.

Det er fedt at give alle T.Hansen-gutterne baghjul i deres gamle gejlede
bimmere, når de fejlagtigt tror det er en hyundai, eller Kia de lige skal sætte på plads. Det har moret mig mange gange, ingen har endnu givet mig baghjul. (Udfordrer selvfølgelig heller ikke en Ferrari)

Pøj pøj - hvis du handler.

Peter

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

11-07-2007 kl. 16:30

Den med 230 HK.

Mine erfaringer er strot set magen til Peters. En utrolig dejlig bil der kan det hele!
Olieforbrug = 0
Service = billigt! (lille service hver 15.000 = ca.1.100, hver 30.000 ca. 2.500)
Benzinforbrug = 8 km/l i byen ved frisk kørsel, 11-12 på langtur med 130 km/t
Mavesnurren er MAX! = fyr den af og skift gear korrekt, så kører du fra næsten alt! Der er en smule turbotøven, men hvis du holder omdrejninger over 3.000 så er den næppe mærkbar.

Jeg har haft MANGE biler, og det her en den bedste jeg har haft! En SUPER bil på alle måder. Køb en!

- Henrik

Sune Sand

Sune Sand
bruger siden
06-01-2004

11-07-2007 kl. 23:39

Model juli 2006 m. 230 HK (hvide plader).

Det ligner i mine øjne det perfekte kompromis mellem sportsvogn, familiebil og AWD - og det er det også! Man kan så køre den som den ene af delene alt efter behov og/eller humør. Regn dog ikke med at kunne følge med GTI'erne på en snoet landevej. Er uheldet ude skulle sikkerheden angiveligt være i top.

Skulle jeg købe en ny bil i dag ville jeg stadig vælge Forester. Kvaliteten er bare i orden, service omkostninger på samme niveau som andre biler og benzin forbruget som forventet - jeg må dog konstatere at jeg har lidt svært ved at få den over 9,5 km/l og jeg kører bestemt ikke "racerløb" hele tiden (måske afprøver jeg lige optrækket lidt for ofte...). Designet synes jeg er OK, lidt traditionelt måske, men OK.

Jeg kan kun anbefale bilen, men hvad jeg egentlig ville nævne er risikoen for en pænt høj afskrivning de første par år. Svært at sige nøjagtigt hvor meget, men regn hellere med et rimeligt højt tal hvis det totaløkonomiske billede spiller en rolle...

/Sune

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-07-2007 kl. 10:02

Afskrivningen er desværre horribel.. ca. 60-70.000 det første år og ca. 30-40.000 for andet år (min havde tabt ca. 110.000 på 1½ år.. hvis jeg solgte til forhandler... ca. 90.000 ved privat salg).

Benzinforbrug: brug fartpilot så meget som muligt.. også i 60-70km/t zoner... det hjælper meget. Og hold omdrejninger over 2.000 o/m ved gearskift.. den motor sluger meget benzin ved sejtræk... hvilket nu heller ikke er dens stærkeste side.

Men igen.. en super bil, og jeg ville vælge samme bil igen i dag efter 1½ år.

- Henrik

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2007 kl. 08:00

Hej Kasper.

Glemte at nævne at eneste ankepunkt jeg kan komme i tanke om er den tunge kobling. Hvis jeg skulle køre meget bykørsel til daglig, ville jeg, med 2 års erfaring i min egen, vælge en lettere kørt. Sådan er
det med en racer-kobling, det ved jeg. Jeg ville bare blive irriteret over
at min ene lægmuskel, ville blive større end den anden. Men ved blandet kørsel - kein problem.