Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

støj i 207 1.6hdi

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2008 kl. 15:52

hej med jer. jeg har en 207 1.6 hdi 90hk.jeg vil bare lige høre hvad folk synes om den motor,da jeg synes min er utrolig støjende ikke særlig omdrejningsvillig føles i det hele taget sløv.men jeg synes det varierer den kører som vinden blæser er der nogen der har oplevet det samme. man har slet ikke lyst til at give den omdrejninger .men peugeot siger den ikke fejler noget.jeg vil bare sige at det er den ringeste diesel jeg har haft ,selv kias og hyundais diesler kører 10 gange bedre. jeg kan ikke forstå at det skulle være den bedste diesel i klassen.men der er nok stor forskel på hvordan de kører for den jeg prøvede som demo var meget mere lydsvag og havde en blødere klang. hvis den havde kørt som vores kører nu havde jeg aldrig købt den.jeg vil bare hører om der er andre som har samme problem og om de har en løsning på det. mvh per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2008 kl. 16:19

Måske virker dette råd letkøbt, men tag ud og prøvekør en mage til. Den vil med stor sandsynlighed køre lige som din egen. Når man har vænnet sig til en bil, er der mange ting man pludselig tager for givet.

En diesel skal i øvrigt ikke være omdrejningsvillig, men derimod levere høj ydelse ved lave omdrejninger. Prøv at skifte gear ved 2000 - 2500 omdrejninger. Så vil du opleve at det faktisk er en kvik bil du kører i.

Held og lykke

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2008 kl. 17:56

har prøvet andre de kører meget bedre .har også haft en 207 1.4 hdi som lånebil den kørte også meget bedre føltes mere kvik og meget mere lydsvag.jeg har kørt diesel før så jeg ved godt hvordan de kører det er nok bare den forkerte bil jeg har købt har prøvet kia 1.6 diesel den kan man køre ud i gearne og den trækker bare uden meget støj. men at kalde min moter en perle som nogle kalder den er en overdrivelse. jeg vil sige at det er den mest støjende motor jeg har kørt.jeg ville også bare høre hvordan andre folk som har 1,6 hdi synes de kører. ellers tak for svaret
mvh per

Henrik Ahlmann

Henrik Ahlmann
bruger siden
01-11-2006

26-12-2008 kl. 18:34

lyder som et teknisk problem - muligvis luftmassemåleren som godt kan drille - andre diesel biler har haft samme problemer bla. VW mf. men skulle være løst med nye komponenter.

bed dit værksted om at checke den - evt. skifte den da en periodisk fejl kan være svær at lokalisere - du vil hurtigt kunne mærke en forskel hvis det er den. - næste step er at køre med en tester monteret og derefter se om nogle værdier afvigere fra normalen - desvære er det ikke alle værksteder der er dygtige nok til at klare den slags fejl - så prøv evt. et andet værksted eller kontakt peugeot direkte hvis ikke de løser problemet.

Mvh

Henrik