Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Støj fra forhjulene på Citroën Saxo

Martin Nedergaard

Martin Nedergaard
bruger siden
29-11-2009

22-01-2010 kl. 10:25

Hej, jeg er den glade ejer af en Citroën Saxo som kører rigtig godt. Der er dog kommet noget støj fra forhjulene, som bliver stille og roligt værre. Samtidigt er en lille smule "hakkende" når jeg drejer. Kan mærkes mest når jeg kører langsomt. Jeg mistænker forhjulslejere, men kan der være noget med servostyringen også? Hvilke omkostninger skal jeg regne med for at få dette fikset? MVH. Martin MVH. Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-01-2010 kl. 10:34

Hej Martin.

det KAN også være trækakslerne, jeg vil anbefale dig at køre ind på et værksted og bede om en PRIS på at få problemet lavet ( før de kan give dig det, er de nødt til at finde ud af hvad det er).

På den måde kan du få en dianose, og derefter beslutte om eller hvem der skal fikse din fine lille Saxo.

Martin Nedergaard

Martin Nedergaard
bruger siden
29-11-2009

22-01-2010 kl. 10:40

Hej Henrik

Det ender det nok med. Sådane trækaksler, det er vel en større omgang.

Det er fordi jeg gerne vil have en indikation af prisen, om det er det ene eller andet. Sådan at jeg har lidt at gå ind med til værkstedet.

Men tak for hjælpen!

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2010 kl. 16:59

Symptomerne med at den hakker, når du drejer, samt støjen tyder på defekte trækaksler/kardanled. Det er vist også et ømt punkt på saxo og peugeot 106, som er næsten samme bil.

Mht værksted, så kig evt på citronik.dk under "gode værksteder".

Held og lykke med bilen :-)

Vh Anders