Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stjerner til en stjerne...

Kasper Wæhrens

Kasper Wæhrens
bruger siden
06-01-2004

28-03-2008 kl. 07:43

Ang. 2007 Mercedes ML320 3,0 CDi aut. Van 5d Min første Merc. og jeg vil aldrig køre andet, hvis det her er standard. Jeg har købt min nye ML 320 som den allersidste på gl. afgift - og proppet den med udstyr. Men, det bedste jeg har fået gjort, er at jeg tog den forbi Scantune i Galten. Per May kan trylle med biler. Han lavede et nyt motorstyringsprogram. Dels fik bilen lidt flere hk (278) og lidt mere moment (640 Nm), men nøj hvor kører den bare super godt. Det er en formidabel langturs bil, og selvom den vejer ca 2,2 tons, suser den rundt i byen som en 106´er. Efter Pers omprogramering, kører jeg ved 140 kmt på motorvej 11,2 km/l. Bilen er kun opgivet til 10,2 ca. Selvfølgelig er det dejligt med de ekstra kræfter - den første uge, så glemmer man det - men hvor er det en fornøjelse at køre længere på literen. Bilen i sig selv er en super bil. Man sidder perfekt og højt, og har en god fornemmelse når man suser rundt. Den er sikker at køre i, og spinder som en mis. Jeg er meget tilfreds. Bevares, bilen er dyr - men bestemt alle pengene værd. Jeg har forsikret hos Codan - og giver inkl. selvrisiko dækning 9000,- Kr årligt. Bilen er privat, men kører for mit firma, således kan de lave en god løsning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg