Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Steering assist failure

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2009 kl. 11:23

Ang. 2004 Ford Focus C-MAX 2,0 TDCi Ghia Van 5d Hej Har et problem med min focus c-max fra 04, 2,0 tdci ghia med 205000 km på tælleren. Det er træg at starte så snart der er lidt koldt. Når der sker trækker den på starteren i 2-4 sek, derefter fejlmelder den med steering assist failure, som dog hurtigt forsvinder igen. Nogen der ved det kan skyldes evt. fikses ? Skal lige siges forhandleren ikke ved det skyldes, han haft skiftet generator og knastakselsføler og slettet fejl osv. Mvh Martin Gustafsson

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Boesdal

Henrik Boesdal
bruger siden
30-09-2007

27-03-2009 kl. 07:45

Hej Martin

Jeg har selv en 04 C-max 2,0 TDCI Ghia, der havde samme fejl da efteråret kom. Det skyldes et træt batteri, som du ligeså godt kan få skiftet med det samme.
Jeg fik også fejlen med steering assist failure, samt nulstilling af radio (ur) og til sidst kunne bilen ikke starte ved koldstart.
Fejlene bliver meldt fra computeren fordi spændingen på bilen falder under en bestemt værdi ved startforsøg, og så snart bilen er startet og der er nok spænding på bilen (fra generatoren) forsvinder fejlene igen.

Det skal nævnes at der gik lang tid før batteriet havde hørbart besvær med at starte bilen, men over tid bliver det mere tydeligt.

Mvh
Henrik Boesdal

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2009 kl. 11:01

Prøver jeg - takker og bukker