Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sprog og kommaer?

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2006 kl. 11:35

Jeg er rørende enig; det er trælst, når der kommer sådan en omgang der er én stor stavefejl. Men nu er lige netop dette emne ret ømt for nogen - så det eneste man vel kan opfordre til, er at folk lige læser det igennem før de poster det de skriver!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tommy Søborg

Tommy Søborg
bruger siden
20-02-2005

13-03-2006 kl. 11:41

Det er selvfølgelig rigtig. Men bare folk vil sætte kommaer, så det er muligt at kende en sætning fra en anden.

Tommy Søborg

Tommy Søborg
bruger siden
20-02-2005

13-03-2006 kl. 12:29

Nu var jeg ikke så smart at bruge word til at skrive mit indlæg, men ok, sjov kommentar.

Ideen med det var, at mange indlæg er lettere uforståelige, og at en gennemlæsning samt kommaer måske ville hjælpe på det problem.

P.S. Er du dansklærer?

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2006 kl. 15:22

"Dem jeg troet" = "Damn, jeg troede"?

Kim, nu er det ikke mig der er efter de kommefejl, jeg påpeger mere stavningen. Stort set alle laver kommafejl, bare folk da i det mindste gider sætte NOGEN - så bliver det mere forståeligt!

(Iøvrigt, hvad børnene lærer idag er åbenbart hat og briller, for der er da flere og flere der ikke kan stave - specielt nutids "r" ser ud til at volde problemer overalt...)

Tommy Søborg

Tommy Søborg
bruger siden
20-02-2005

13-03-2006 kl. 19:24

Er der nogensinde nogen, der læser deres indlæg, inden de sender det? Ok, det er der, men for mindst 50% virker det som om, der bare lige bliver skrevet en smøre og så trykket send. For eksempel:

"hvis du iøverig læsser i din instruksion
vil du også se at der står at den kan bruge
lidt olie det er bla den vej det går
men det er også en miljø ting og ja der er olie men ved langvarigt tomgang kan der god værer for lidt olie ikke der med at der ikke er noget og det med de Taxier hm der er
lidt forskel på 6 og 4 og tomgangs omdr.
hvis de gik 850 omdr. som de 4 benet
så ville de stå og BANKKE og ikke klokke
hvis du spørg mig"

- taget fra debat om dieselmotorer.

Det er jo knap nok dansk. Hvor er kommaer og punktummer, som skulle være med til forøge forståelsen for, hvad der bliver skrevet. Og hvordan "læsser" man i en "instruksion"? Det er vel ikke meningen, at læserne skal sætte kommaer og rette stavefejl, mens de læser.

Det kan godt være, det her ikke hører til i en debat om biler osv., men det er sgu træls at læse indlæg, hvor man ikke forstår, hvad der står.

Det kunne være Bilbasen skulle lave en stave- og grammatikkontrol.