Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Spørgsmål ang om bilen under to ton skal synes efter man er gået fra pap-plader til hvide.

Jesper B J

Jesper B J
bruger siden
19-11-2006

13-05-2010 kl. 11:11

Hej. jeg har et spørgsmål ang når man går fra pap-plader og til hvide i en st car under 2 ton, når man har betalt afgiften og montert sædern, skal man så til syn med bilen? eller får man en ind kaldelse? og når og vis man skal til syn, er det så kun bagsædern seler og det de tjekker, eller er det hele bilen som et alm syn? eller er det kun om bagsædern er og sider som de skal osv? på forhånd tak for hjælpen. mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper B J

Jesper B J
bruger siden
19-11-2006

13-05-2010 kl. 14:14

Jamen jeg har fået af hvide hvad jeg skal af med for at der kan komme hvide plader på, og som sagt er bilens total vægt under 2 ton fra ny af, så den har og skal ikke først ind til en syns mand inden formular 21016 kan ud fyldes, for det er gjort, og den er kommet til bage med den afgift der skal betales hos motorkontoret, hvor jeg betaler den, aflevere mine pap nr plader, og får mine hvide, der efter kun jeg monter mine bag sæder sage de inde hos skat. og så er det de siger man selv skal kører til syn, men man må da få en indkaldse? for der ikke noget man skal sende ind til skat efter synet siger de. og det ud fra det de spørgsmål kommer som jeg stiller i min indleden besked. ?

Jesper B J

Jesper B J
bruger siden
19-11-2006

13-05-2010 kl. 17:55

Hvordan skal man så komme til syn? vis man sætter sædern i, mens man har papegøjepladern på, og kører til syn, så har man da et problem vis man bliver stoppet af politet? med bag sædern i, på pap-plader og uden at have betalt afgiften? der for siger de hos skat, man kører ind til motor kontoret, betaler den afgift skat har regnet ud man skal betale ud fra den blanket man har sent ind, og fået til bage, og som man skal tage med på motorkontorert, og vise, og så betale afgiften, aflever sine pap plader, betale for de nye hvide plader, og der efter må man sætte sædern i bilen, og der efter selv kører til en syns hal, og få synet og godkendt montering af sædern, samt seler osv. det er hvad jeg fik af hvide hos skat. for bliver man stoppet med bagsædern i og kører med pap-plader, på vej til frk syn, så har man problemet, det vil jo udløse en stor bøde, samt en betaling af afgiften! der for skal man først betale den afgift, få sine plader, montere sædern, og der efter kører til syn. fordi bilen ikk skal ned vejes og er under 2 ton, og jeg har udfyldt de papirer til skat tror den heder 21016, og fortalt skrevet om bilen osv. får man den til bage hvor de har udregnet afgiften, tar man det papir med til motorkontorert, og så gør man det som tidliger beskrevet. de papirer som du snakker om skal sendes ind til skat, er jo aflevert, og kommet til bage med en afgift der skal betales. hvorfor skal skulle den til et syn inden man kan få pladern? hvad skal de tjekke, nu har jeg jo fået en afgørelse fra skat hvad afgiften er. så jeg skal jo ikke have nogen formolar udfylt, den har jo vært sendt ind. så tror altså ikke det kan samlignes med import af en bil, der skal jo ikke en syns mand til at vudere, det jo det de gør ved skat ud fra den 21016 man har indsent, og fået til bage, og som man skal bruge som kvitering på motor kontorert, for af betale afgiften, og der med få de nye plader. monter sædern og kører til syn

Jesper B J

Jesper B J
bruger siden
19-11-2006

15-05-2010 kl. 18:30

Okey, det vil sige der faktisk ingen grund til at sende den 26016 ind, som jeg nu har fået til bage, hvor på der står hvad jeg skal betale i afgift? selv om de sender papirer på hvad de vudere den til at kan koste med bag sæder i, hvor de skriver, handelspris som brugt inklusiv afgift? og hvor de skriver afgiftspligtig værdi. og til sist hvor de skriver, beregnet registreringsafgift, hvor de skriver beløbet, det kan så nemt blive meget højer eller?? det vil sige når man henter plader, efter synet, hos skat og betaler den afgift de har sent til mig som jeg skal betale for at kan få de hvide plader, og så skat får den fra syns manden, så kan det værer afgiften bliver meget højre ind det de skriver, og har sent og regnet ud fra skat, så skal man måske betale merer oven i den afgift som de har skrevet jeg skal betale før og inden jeg kan få de hvide plader og som jeg betaler på motor kontorert ved af hentning af pladern? det kan da godt blive noget værer noget, hvad kan man så regne med, så regner man måske med 20,000kr og så bliver det måske i stedet 25 ell 30,000kr? det går jo sjælden den anden vej.! kan det gører nogen forskel at bilen blev impotert i marts 09, hvor der blev betalt afgift til pap plader, kan de se det der inde, og der for gribe sagen an på en anden måde, fordi de ved hvad den blev vudert til da den kom til landet fra tyskland af for ca et år siden, og der blev betalt dansk afgift? kan de ske at bruge oplysningern der fra til at værdisætte den? de skriver på ders stykke papier som kaldes (Afgørelse om værdifastsættelse skat) står der nederst med x ved dette her, kørtøjet kan først indregistreres med nummerplader, når afgiften eller sikkerhedsstillelse (og så beløbet) kr. er indbetalt til SKAT. Kvitering skal forevises. det synes jeg lyder underlig de skriver det på den måde, når nu det ikke er den ænlige afgift som du siger? Mvh

Dette indlæg blev 15-05-2010 18:53 redigeret af dets forfatter.

Jesper B J

Jesper B J
bruger siden
19-11-2006

15-05-2010 kl. 21:06

Til Lars. Så du mener altså det jeg skriver, og har skrevet er mer, eller mindre det rigtige, og den rigtige fremgangsmåde? eller hvordan mener du det vil komme til at forgå nu hvor jeg har fået mine papirer (26016) til bage fra skat, hvor de har regnet ud hvad jeg skal give i afgift for at gå fra pap-plader og til hvidepladers persons st-car? Mvh