Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Speedometer viser for meget

Mike Nielsen

Mike Nielsen
bruger siden
19-11-2006

30-07-2009 kl. 22:09

Jeg er indehvaver af en Audi A4 2.0 TDi fra ´07. Jeg har det problem at mit speedometer viser ca 10% for meget. Viser speedometeret 110, kører jeg kun ca. 100. Den "rigtige" fart er målt med 2 forskellige gps´er. Begge gps´er viste rigtig på min tidligere Mondeo. Nå. Spørgsmålet er om man der kan gøres noget så speedometeret kommer til at vise rigtigt?? Skal llig tilføje at der sidder originale 16" fælge og dæk på bilen. Sidst rettet: 30/7-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

31-07-2009 kl. 08:06

Skift til nogle dæk med 5% større rulleomkreds, eller lev med problemet.
Det er helt bevidst at speedometret viser for meget på alle biler.

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2009 kl. 08:54

Min Skoda Octavia viser også ca. 10 km/t for stærkt ifølge vores gps.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

31-07-2009 kl. 09:03

Ja det er da underligt, at det kan være så svært at lave et speedometer, der rent faktisk viser den korrekte hastighed.
Det er jo også et irriterende problem, for tror ofte at netop dette er skylden, når man kører bagefter en bil med 70 km/t ud af lige vej i en 80 km/t zone.

Min nuværende Mazda 5 viser ca 5% for meget, hvilket er nogenlunde. Jeg har prøvet værre. Bl.a. en Rav4, som viste 100 allerede når man kørte 80 på originale Toyota alu-fælge.
De fleste af mine biler har vist for meget. Jeg kan umiddelbart kun komme i tanke om min Ford Mondeo, som viste præcist. Sjovt at det også er Mondeo, som Mike nævner. Ford har åbenbart styr på kalibreringen af deres speedometre.