Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

sover toyota?

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2010 kl. 09:26

i det firma jeg er ansat i har vi en del hiaceér,som står til udskifting,men vi svende kan ikke se fidusen i det, da der ikke er stor forskel på en fra 1993 eller ny.stadigvæk med baghjulstræk så du sidder fast på en plan våd græsplæne,en lille kabine med ingen plads til mænd over 175 og max 80 kg, og helt ærligt 117 hk ud af 2,5 diessel er jo pinligt i dag.hvorfor sker der ikke noget nyt der for den eneste model, de har i kassevogne-klassen? Sidst rettet: 21/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

21-02-2010 kl. 10:26

Ja - men hvorfor ændre på en succes der sikrer Toyota en sikker indkomst.
Ford USA bygger stadig F150 den bygger på markant forældet teknik - men er billig at bygge og giver overskud

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-02-2010 kl. 16:03

Jeg tror ikke, at Toyota sover, men de arbejder måske heller ikke på fuld tryk.
Ihvertfald har deres udvikling indenfor varevogne ikke kunnet følge med konkurrenterne.

Den gode gamle Hiace fra sidst i 80-erne var jo en fantastisk bil. Driftsikkerheden selv. Havde det ikke været for rust, så havde de sikkert alle stadig kørt rundt på vores veje. Og mange af dem gør det rent faktisk stadig.
Dermed havde Toyota et godt udgangspunkt, men er så bare ikke kommet så meget længere siden.

Man kan jo sammenligne med Ford Transit. Det var dengang en lortebil med dårlig driftsikkerhed, elendige køreegenskaber og absolut ingen rustbeskyttelse. I dag er Transit vel stort set den bedste varevogn på markedet. Der er sket noget mere udvikling.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-02-2010 kl. 16:24

jeg synes heller ikke kritikken af Hi Ace er berretiget jeg kan da med mine 189 cm og 94 kg sagtens være i en Hi Ace og sidde konfortabelt hvorimod er en Opel Vivaro helt til grin godt er den modsat Hi Acen forhjulstrukken men kabinen er langt mindre end i en Hi ace og Transporter og så er der kun 1 airbag i en Vivaro det er for dårligt i 2010 men der er også rigtigt at den nuværende Hi Ace model er oprindeligt fra 1996 og ikke 1993

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2010 kl. 19:22

nogle kører kassevogn, vi kører i hestevogn. at sige der er komfort i hiace har man vist farvet biller på, og ja driftomkostninger er små, men når det vildeste udstyr er centrallås er det jo klart lorten ikke går i stykker.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-02-2010 kl. 21:32

er Transporteren ikke også baghjulstrukken eller er den gået over til forhjulstræk?

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2010 kl. 23:25

transporteren gik over til forhjulstræk med T4 i 1990, så det er ikke ligefrem for nylig ;-)

Profil slettet

Profil slettet

22-02-2010 kl. 23:30

hvis man nu skal se bort fra den sædvanlige mærke-krig, så kan grunden til hiace'ens noget rustikke konstruktion måske også hænge sammen med at den er en vældig populær model i fx Afrika og Asien, hvor service-eftersyn gerne skal kunne foretages med et stykke ståltråd og en sløv grydeske. Det samme gælder pickup'en hilux.

jeg ved ikke om jeg har ret, men forbeholder mig ret til at gætte :-)

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

23-02-2010 kl. 14:30

du glemmer lige Nissan Interstar i "trekløvret" Renault Trafic/Master/Opel Vivaro/Movano/Nissan Primastar/Interstar

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2010 kl. 19:41

jeg falder også i søvn lige nu.. gab gab