Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sort Vs. Hvid??

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2009 kl. 18:23

Hej alle. Jeg er på seriøs jagt efter en Audi A5. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om den skal være sort eller hvid!! Håber I kan hjælpe med nogle fordele/ulemper. Kender nogle af jeg til, at man kan få lagt en form for folie på bilen i stedet for at få den omlakeret. Så kan man f.eks. lave en sort bil hvid, og tage foliet af efter 1 år og have en sort bil igen? Det er hvis noget ala det de bruger til taxi'er. Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, og om det i så fald er pænt. Hvis ja lyder det ret smart. På forhånd tak for hjælpen. Bo

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-06-2009 kl. 18:51

Hej Bo

Hvis jeg var dig, ville jeg uden tvivl vælge Sort. Især til sådan en bil.
Sort er måske ikke den mest populære farve lige pt. Men det er den sikre farve.

Hvid derimod er meget moderne lige nu. Men bare vent og se, om 3-4 år så er den yt igen. Og du vil tabe mange penge på din bil pga dårligt farvevalg. I øvrigt er den også fedest i Sort, sølv eller koks sådan en A5.

Det der folie ved jeg ikke om man kan lave det så det er rigtigt pænt. Men interessant tanke må jeg indrømme.

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2009 kl. 19:07

Har du penge nok og er vild med at være med på moden her og nu så vælg helt sikkert hvid. Den er meget cool i hvid, mens den er ren og ny, men men men, om 3 år er den knap så lækker og sikkert umoderne, så der skal den helst være skudt af igen.

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

08-06-2009 kl. 19:37

Ville vælge den i sort, ingen tvivl om det! Men du kan let få monteret folie, så du kan skifte mellem farverne - og det kan faktisk komme til at se rigtig fint ud (stort set, så man ikke kan se, at det er folie).

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2009 kl. 19:53

Helt klart hvid, større luxsus biler er rigtig pæne i hvid, se bare en stor Rolls eller hvad med en Merc.benz. S500 ?

Om 3-4 år er hvid stadigvæk en farve som folk er vild med.

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2009 kl. 20:31

Tror i også den hvide er til at holde pæn om 3-4 år - hvis man stadig har den der?!?

Ved du hvad sådan en gang folie koster, og er det ved en autolakere man får det lavet? Så ku man jo købe den sorte og lave hvid, og når det ikke er moderne mere skifte tilbage til gode gamle sort:)

Og tak for svarende indtil videre - den står vel 3-2 til sort!

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2009 kl. 20:34

Ved du hvad sådan en omgang folie koster? Og hvor får man det lavet? Har hørt det sku være væsentlig billigere end at få den malet! Så kan man jo have den "moderne" hvid et års tid, og så skifte tilbage til gode gamle sort:)

Jonas Tidemann Arp

Jonas Tidemann Arp
bruger siden
22-03-2006

09-06-2009 kl. 20:19

hvis jeg skulle skifte Polo Hit'en ud med en A5'er (kunne jeg aldrig finde på) - vil jeg nok vælge en sølvgrå farve, det er pænest til AUDI

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

12-06-2009 kl. 11:31

Set ud fra den vedligeholdelses mæssige side af sagen så er den hvide farve den mest taknemlige, sorte bilen bliver fyldt med små vaske ridser og får du en ridse er de ofte svære at polere væk da grunderen er lys, derimod er det meget nem at polere ridser væk på en hvid bil.

I "gamle dage" var en hvid bil ikke særlig aktraktiv da rusten nem kunne ses, dette problem mener jeg vi er ude over nu om dage, især på en Audi

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2009 kl. 00:14

Sikkert fordi.....folk der lige kan skrabe sammen til en audi, vil vel ud at vise deres omgivelser, at de har styr på tingene. Glem ikke at farven sort betegnes som magt. Men selv synes jeg det er en rigtig dum farve til en audi. Sølv eller koks, holder sig i længden også pænest. mvh

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2009 kl. 00:21

halløj Bo......Min personlige mening om den folie du omtaler er, køb dog for guds skyld din bil i sølv eller koks, og brug lidt mere på brændstof istedet for. Det der er spild af penge. Du skal vaske meget mere på de omtalte farver, og jeg garanter for at når du vil sælge eller bytte bilen væk, har de farver jeg omtalte størst gensalgs værdi.

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2009 kl. 15:28

Du kan altid komme af med en sort bil til en fornuftig pris - dette gælder ikke for en hvid bil som vil tabe væsentlig mere i værdi.

Hold dig generelt fra de såkaldte "modefarver".

Sort og grå holder prisen bedst.

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

20-06-2009 kl. 18:44

De hvide farver man kan få i dag holder sig jo pæne og de er rigtig hvide og ikke beigehvide eller gulligt hvide... Jeg har selv været i samme situation... dog en billigere bil, men jeg valgte en hvid fordi jeg ikke kunne bestemme mig mellem sort og hvid og den hvide var 5000 billigere... Har ikke fortrudt det... den ser bare smuk ud i hvid!

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2009 kl. 08:35

Sort signalerer magt og dominans. Derfor kører der så mange rundt, og da finanskrisen ikke er helt overstået, og folk har valgt nye værdifarver, så er de nødt til stadig at tænke i samme farve-baner!!

Jeg ville vælge en hvid - ny dagsorden!