Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sommer Sol og EOS

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2010 kl. 13:12

Ang. 2008 VW Eos 2,0 FSi 2d Betal for to og få tre biler i én med den 4-sædede VW Eos med foldetag og skydetag i stål! 2-dørs, 4-sædet cabriolet-sunroof-coupé med elektrisk foldetag i stål, tværliggende frontmotor, 6-trins gear og forhjulstræk. Pris: KUN min 350.000 kr. 2.0 FSI 150 hk. 0-100 km/t.: 7,2 sek. Topfart: 220 km/t. Km/l: 14,1 Med fuld tank: 665 km Luften er lun, solen skinner fra en skyfri himmel, og der er tid til et afslappet cruise op og ned langs kysten, ud ad lange landeveje eller bare op og ned ad boulevarderne, men bilen er lukket. Well, et træk i et håndgreb forvandler på sekunder bilen til en formskøn cabriolet med udsigt til himlens fugle og skovens grønne træer. Nok er den 4-sædede VW Eos ikke den første kombinerede cabriolet-coupé, men til gengæld den første med mere end en enten-eller-løsning. Er vejret godt nok til lidt åben himmel over cockpittet, men dog ikke så godt, at det ligefrem inviterer til en promenade i cabriolet, så kan man nøjes med at bruge det indbyggede skydetag, og på dét punkt, skiller Eos sig ud fra andre C+C modeller med stålfoldetag. Uvane En indbygget skyde- og vippelem i det 5-delte og elektrisk drevne foldetag giver bilen en tredje anvendelsesmulighed, og Eos defineres derfor som en CSC -coupé, sunroof og cabriolet. Vi danskere ynder at grynte over grådige finansministres uvane med umådeholdne afgiftskrav , så vi betaler for to biler, selvom vi kun får én, men her er en mulighed for at spille minister Jensen på næsen, for selvom han med afgifter dobler prisen op for en VW Eos, får man ikke kun én, men tre biler i én. Og det er da noget nyt. Eos er baseret på komponenter fra Golf- og Passat-modellerne og på tre benzindrevne FSI-indsprøjtningsmotorer med ydelser fra 115 til 200 hk. Alternativet er en dieseldrevet TDI-motor med partikelfilter og 140 hk. Alle fire motorer er koblet sammen med en manuel 6-trins gearkasse -senere på året følger varianter med DSG-gear. Aktiv Den 4410 mm lange, 1790 mm brede og 1440 mm høje Eos står bredsporet på 16-tommer aluminiumshjul med dæk og byder som forventet på fortrinlige køreegenskaber. Karrosseriet er stift, og det mærkes med det samme, når bilen køres som coupé. Sikkerheden er tilgodeset med alt fra stødabsorberende kollisionszoner og ratstamme, airbags, nakkestøtter og selestramningsautomatik til en indbygget styrtbøjle, som udløses inden for 0,25 sek., hvis bilen begynder at rulle rundt. Den aktive sikkerhed er foruden gode køreegenskaber tilgodeset med en kombination af elektronisk regulerede systemer - ABS, EBD, ESP og TCS - så man skal virkelig dumme sig for at komme i uføre med den bil. Med venlig hilsen Jørgen Bang-Møller (er lykkelig ejer af sådan en) Sidst rettet: 24/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2010 kl. 12:55

Beklager, men EOS er bedst i test, også i sammenligning med Mercedes, men ok smag og behag!
Held og lykke!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg