Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sløve citroen C5'er

Hans Henrik M

Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007

13-11-2009 kl. 07:14

Jeg synes at den nye C5'er har nogle meget dårlige angivelser af 0-100 km/t tider. F.eks. en 2,2 HDI med 173 HK er opgivet til 10 sek. Til sammenligning står en Passat TDi 170 til 8,6 sek, Avensis 2,2 D-4D 177 HK står til 8,8 sek., BMW 520d 177 HK med automatgear 8,4 sek. Nu ved jeg godt men ikke vælger Citroen pga. kørefynamikken men er Citroenen bare en sløv padde eller opgiver de tallene på en anden måde?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-11-2009 kl. 08:02

Helt ærligt, så tror jeg ikke at det intresserer Citroen-kunder en "rygende-papfis" hvad deres bil bruger fra 0-100

Derimod er jeg sikker på at rigtig mange Citroen-kunder NETOP vælger bilen pga. køredynamikken.
Deres filosofi er bare en anden, nemlig at de ikke ønsker "føling" med samtlige huller der er i Køge-bugt motorvejen og ligeledes gider de ikke mærke i ryggen når de kører over et kloarkdæksel.

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er "sådan een"
Jeg havde "fornøjelsen" for et par måneder siden at køre i en Alfa 156 i et par dage.
De første 20 km var det ret sjovt, men for helvede hvor blev jeg træt af den, jeg opdagede masser af huller og uvævnheder i vejen som min C5er bare svævede hen over.

Hans Henrik M

Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007

Hans Henrik M

Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007

15-11-2009 kl. 06:55

Jeg synes skam også at den nye C5 ser ud til at være en fin bil og interesserer mig derfor for den. Den har nogle fordele og en er prisen en anden er udseende som er væsentlig bedre end Passat og Avensis. Ja også BMW for den sags skyld.

Men driftsikkerheden skræmmer mig.

Jeg er også kommet frem til at vægten må være en væsentlig årsag til tiderne er dårligere.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-11-2009 kl. 22:42

Jeg mener at have læst nogle gange at Bilmagasinet som regel har dårligere tider end fabriksopgivelsen, pga de ikke giver den alt hvad de kan. Som regel er det jo en bil de låner fra en importør eller forhandler eller lign. Der passer de jo nok lidt på bilen, da den jo er ny og skal jo helst kunne sælges. Og så tror jeg også lige at man skal huske på at det skal være en perfekt start man skal have for at opnå de fine tider.

Gearskift skal jo også være perfekt. En halvdårligt gearskift kan vel hurtigt betyde 0.5 -1 sek...

Men til oprindeligt spørgsmål, har jeg også tit undret mig over at at Citroen har været så langsomme i 0-100 tider i forhold til antal hk og andre sammenlignlige biler. Men tror også at det ikke er førsteprioritet hos citroen når de bygger ny bil...

Sidst rettet: 17/11-09